Springen naar inhoud

[scheikunde] CO2 Uitstoot Biodiesel

• Log in om te kunnen reageren

boukeregnerus

boukeregnerus

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 december 2010 - 14:26

Hallo,

Ik doe mijn PWS (profiel werkstuk) over Biodiesel, nu is mijn vraag hoe ik de CO2 uitstoot van mijn biodiesel kan berekenen. Ik heb op het forum gezocht en toen dit topic gevonden; CO2 gehalte in adem. Nu heb ik een soort gelijke test gedaan: Lucht wordt doormiddel van een waterstaalpomp door kalkwater gezogen.
De eerste test die ik gedaan heb is, 1ml Biodiesel verbranden en daarna het kalkwater indampen.
De tweede test was een controle test, de waterstaalpomp aanzetten zonder dat er iets verbrand werdt (zo kon ik de aangezogen CO2 uit de lucht elimineren) ook daarna heb ik dit kalkwater ingedampt.
Ik weet van beide indampingen nu de massa, alleen ik begrijp nog niet helemaal hoe ik hier nu de hoeveelheid CO2 uit kan berekenen...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

tek-zotic

tek-zotic

• >25 berichten
  • 66 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 december 2010 - 18:48

kalkwater reageert met CO2 tot??

hier kan je de MM van berekenen en met het gewicht dus uitrekenen hoeveel mol CO2 gereageerd heeft ...

Veranderd door tek-zotic, 18 december 2010 - 18:52

boukeregnerus

boukeregnerus

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 december 2010 - 13:49

Okť bedankt, eigenlijk had ik dit zelf uiteindelijk ook al bedacht ;) Moet ik ook nog rekening houden met een percentage CO2 dat oplost in kalkwater? Of wordt gewoon alle CO2 opgenomen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 19 december 2010 - 14:28

Als je een grote hoeveelheid van die oplossing hebt, en het gas er zo rustig mogelijk doorheen jaagt, mag je dat wel aannemen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures