Chemische stof onderzoek bij Chemisch Lab?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

Chemische stof onderzoek bij Chemisch Lab?

Hallo, ik ben een nieuw lid van dit forum. Ik ben lid geworden om de volgende vraag te kunnen stellen; Ik heb een antiandrogene stof (RU58841) gekocht van iemand. Dit is een behoorlijk prijzig goedje. Ik zou graag willen laten uitzoeken of hetgeen ik gekocht heb daadwerkelijk RU58841 is. Dit zou waarschijnlijk kunnen bij een chemisch lab? Waar vind ik zo'n lab? Er zit een zgn COA bij de stof die de echtheid zou garanderen. Maar zoiets is ook te vervalsen natuurlijk. Tevens zit er een print van de molecuulstructuur van RU58841 bij. Weet iemand van jullie wat het ongeveer kost om een kleine hoeveelheid van zo'n stof op echtheid te laten onderzoeken? Dank voor jullie reacties.

Berichten: 67

Re: Chemische stof onderzoek bij Chemisch Lab?

Het klinkt een beetje alsof je iets onderhands in het illegale steroidencircuit hebt gekocht. Waar heb je het gekocht en van wie? En hoe? En waarom? Voordat ik je ga vertellen waar je zoiets kan laten analyseren (dat zal prijzig worden zonder aanvullende info) zal ik je niet wijzer maken.

Berichten: 4

Re: Chemische stof onderzoek bij Chemisch Lab?

De reden voor het kopen van RU58841 is om het te gebruiken tegen haaruitval. ( in een alcahol/DMI oplossing ) Het is jaren geleden getest door Dr. Sewaya van het franse bedrijf Roussel Uclaf en het is een van de weinige antiandrogene stoffen die geen bijwerkingen vertonen die bijv finasteride of flutamide wel geven. Het is echter nooit door FDA-trials geweest ivm de hoge kosten die hieraan verbonden zijn. Ik heb mijn RU58841 gekocht bij OntarioChemicals in Canada. Al jaren doen er mythische verhalen de ronde op zgn "hairlossboards" op internet. Er zijn gebruikers van dit spul die het al jaren met succes gebruiken maar die bestelden dit bij chemische bedrijven in China. Sinds kort verkoopt OntarioChem het ook. Ik heb het nu voor het eerst gekocht en voor ik het ga gebruiken wil ik het graag getest hebben. Voldoende uitleg?

Dacht je wellicht dat ik illegale sterioden had gekocht? Als je googled kom je erg veel info erover tegen op hairlossboards.

Berichten: 541

Re: Chemische stof onderzoek bij Chemisch Lab?

Als de medicijnen niet door de clinical trials zijn gegaan is er ook niet grondig onderzocht of en welke bijwerkingen er zijn. Daarnaast als het echt een wondermiddel zou zijn, zou men het zeker door de clinical trials laten gaan omdat er dan veel geld aan te verdienen valt.

Het grote probleem bij "kwakzalverij" (Ik noem het even zo omdat het nooit door een instantie als officieel medicijn is goedgekeurd.) is dat men kan roepen wat ze willen.

Medicijnen worden geproduceerd volgens strikte regels, hier zijn ook veel controles op. En alle medicijnen zijn grondig getest voordat ze op de markt komen. Het product wat jij gekocht hebt is niet volgens deze strikte regels geproduceerd. Alleen daarom al zou ik het nooit gebruiken.

Berichten: 677

Re: Chemische stof onderzoek bij Chemisch Lab?

Afgezien of het verstandig om dit te gebruiken, kan je kan de structuur laten bevestigen in een chemie departement van een universiteit. Je moet een koolstof-13 en een proton NMR spectrum vragen met uiteraard de interpretatie. Als de zuiverheid van jouw product groter is dan 95 % zal dit geen probleem zijn. Je moet uiteraard ook de correcte chemische structuur doorgeven.

Reken echter op een zeer stevige kostprijs, want NMR spectrometers zijn zeer dure dingen.

Berichten: 541

Re: Chemische stof onderzoek bij Chemisch Lab?

Op deze manier is alleen de structuur bevestigd dit zegt nog niets over de verontreinigingen dit zou getest kunnen worden met HPLC/MS en GC/MS ook deze analyses zijn erg prijzig en geven geen 100% uitsluitsel. Daarnaast is de analyse methode niet bekend dus zal dit ook nog erg lastig worden.

Sorry het klinkt net of we je erg tegenwerken, maar ik zal het een ieder afraden om een product (ook al wordt het dermaal aangebracht) te gebruiken als medicijn zonder dat het geregistreerd is als medicijn, en al helemaal als het van een "onbekende"/"onbetrouwbare" bron komt.

Berichten: 654

Re: Chemische stof onderzoek bij Chemisch Lab?

"Tevens zit er een print van de molecuulstructuur van RU58841 bij"

Die mag je altijd geven.

Berichten: 4

Re: Chemische stof onderzoek bij Chemisch Lab?

Dank voor jullie reacties. Ik begrijp jouw reactie wel Vreggie. RU58841 is een jaar lang getest op apen, zowel op werking als ook op bijwerkingen. Okay, apen zijn geen mensen dus alles zal deze test niet zeggen over veiligheid en bijwerkingen. Een van de redenen waarom RU58841 niet op de markt wordt gebracht is dat de werking ongeveer even goed zou zijn als die van finasteride. Finasteride wordt in pilvorm toegediend en doordat dit gebruiksvriendelijker is dan iets op je hoofdhuid smeren is er geen geld gestoken in FDA-trials. Dat de term kwakzalverij wordt genoemd snap ik ook. Ik ben zelf ook bijzonder sceptisch wat betreft zgn haaruitvalmiddelen.

Ik was al bang dat zo'n test prijzig zou zijn. Ik had een beetje gehoopt dat een slimme chemiestudent via de print met molecuulstructuur zou kunnen zien of de stof inderdaad deze molecuulstructuur heeft. Dat zit er geloof ik niet in, haha.

Berichten: 654

Re: Chemische stof onderzoek bij Chemisch Lab?

Denk je dat het verstandig is om ongeteste medicatie te gebruiken? Zelfs als het 100% zuiver is zou ik het nog niet doen. De reden dat deze stof niet op de markt is gekomen is heus niet omdat het minder fijn aan te brengen is. Waarschijnlijker is dat het gewoon minder effectief (of andere ongewenste effecten) dan andere geteste verbindingen. Een farmaceutisch bedrijf wil maar wat graag een effectief medicijn met zo min mogelijk bijwerkingen. Dan wordt het des te moeilijker voor een concurrent om dit te verbeteren.

Ga gewon naar je huisarts als je zo graag zoiets wil proberen, in plaats van excessieve bedragen te betalen voor stoffen waarvan je niets weet hoe effectief, zuiver of veilig ze zijn. Dit is spelen met vuur en zeker geen geval van "baat het niet dan schaadt het niet". Want in het ergste geval kan dit zeer ernstige schade aan je gezondheid toebrengen.

Reageer