Hoe werkt dit raadsel met "Paranormale" uitkomst?

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Hoe werkt dit raadsel met "Paranormale" uitkomst?

Hoe werkt dit raadsel?

Je moet snel antwoorden:

Hoeveel is:

2+2=?

4+4=?

8+8=?

16+16=?

Noem nu een getal tussen de 12 en de 5?

Er wordt gezegd dat 8 of 9 van de 10 mensen het getal hebben dat in onderstaande link is opgenomen, vandaar een poll eraan vastgeplakt. Indien dat zo is: HOE KAN DAT???

Getal dat je waarschijnlijk hebt gekozen:

img517.imageshack.us/my.php?image=78lz.gif

[Edit door moderator Miels: bovenstaande was een link, maar dit is aangepast. Dit in verband met het script wat eraan is gekoppeld waardoor er vervelende / lastig weg te klikken reclame in beeld kwam. Er was overigens een afbeelding van het getal zeven te zien. Als je het zo als woord in een lange zin uitschrijft valt het ook niet op van tevoren :roll: ]
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Hoe werkt dit raadsel met "Paranormale" uitkomst?

ik zei 9, dus op mij was het niet van toepassing.

ik denk dat als het zo is, men dan in een "wiskundige stemming" zit, door het tellen wat eraan vooraf ging. Als je dan "12 tot 5" schrijft zal men snel geneigd zijn 12 - 5 te doen (het zou logischer zijn om te zeggen: "kies iets tussen de 5 en 12", in dat geval zullen de sommen ervoor veel minder/geen invloed hebben)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 119

Re: Hoe werkt dit raadsel met "Paranormale" uitkomst?

ik vraag me af waarom de uitkomst die je via de link krijgt de meest voorkomende gedachte is na het uitrekenen van de sommetjes...

ik zou eerder aan even getallen denken in machten van 2 omdat de sommetjes dat ook waren.

ik dacht namelijk ook aan 8.

maar ik snap zowiezo niet waarom iemand aan een bepaald getal zou moeten denken na het uitrekenen van een paar sommetjes...beetje vaag allemaal

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: Hoe werkt dit raadsel met "Paranormale" uitkomst?

Hey ik had ook (na eerst 3 geroepen te hebben) 8 :roll:
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Hoe werkt dit raadsel met "Paranormale" uitkomst?

ik had zes. volgens mij klopt dit totaal niet. op de vier mensen niemand die het juist heeft. dit is volgens mij weer eens zever.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 119

Re: Hoe werkt dit raadsel met "Paranormale" uitkomst?

Hey ik had ook (na eerst 3 geroepen te hebben) 8 :roll:
8 is de bom...misschien moeten we het paranormale testje maar even aanpassen...laten we de uitkomst 8 maken, misschien werkt hij dan wel :D

maar opzich is 8 ook logischer, want alle sommen waren opgebouwd uit machten van 2. 2^2=4=2+2 2^3=8=4+4 etc.

en aangezien 8 de enige uitkomst was tussen de 5 en 12

Gebruikersavatar
Berichten: 296

Re: Hoe werkt dit raadsel met "Paranormale" uitkomst?

Ik gaf 9.
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." (A. Einstein)

Berichten: 1.404

Re: Hoe werkt dit raadsel met "Paranormale" uitkomst?

Ik heb talent, ik gaf 7!

Natuurlijk zijn er tussen 12 en 5 maar 6 getallen. Dus minstens 1 kans op 6 dat je zeven zegt!
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd

"Blauw"

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: Hoe werkt dit raadsel met "Paranormale" uitkomst?

je hebt dan misschien talent maar volgens de poll heeft er nog niemand 7 gegokt hoor
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Hoe werkt dit raadsel met "Paranormale" uitkomst?

nja ik ging ook voor de 6 :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Hoe werkt dit raadsel met "Paranormale" uitkomst?

Ja klopt ik zie het. Wel vreemd, in de kroeg werkt het perfect. Misschien dat in dit geval misschien verschil is tussen schriftelijk en mondeling? Even gezocht op google en inderdaad, hij staat ook op een site: http://www.niehs.nih.gov/kids/brnumber.htm onder het kopje "Surprising Odds"
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 28

Re: Hoe werkt dit raadsel met "Paranormale" uitkomst?

Ik, mijn broertjes, mijn moeder en 2 van mijn kameraden antwoorden allen onafhankelijk van elkaar 7. Hmm. 12+5=17 12-5=7 ik denk dat hier het antwoord in zit.

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: Hoe werkt dit raadsel met "Paranormale" uitkomst?

Hmm. 12+5=17 12-5=7.
ja dat is redelijk logisch.. er is een verschil van 10 :roll: dat werkt met alle getalletjes zo 12-8=6 12+6=18
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Hoe werkt dit raadsel met "Paranormale" uitkomst?

Bij die 12-8 ging ik toch wel spontaan 6 denken zonder eigelijk een getal te kiezen (zelf zonder te beseffen dat ik geen 6 kon kiezen :roll: )

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Hoe werkt dit raadsel met "Paranormale" uitkomst?

Ik koos ook alweer 8, het lijkt meer te kloppen bij 8!

Reageer