Alleen zichtbaar bij regen/vocht?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4

Alleen zichtbaar bij regen/vocht?

Ik ben op zoek naar een middel dat dit effect geeft, zie:

http://raincampaign.com/

Het middel wordt aangebracht middels een sjabloon.

Bij regenval worden de stenen donker alleen het stuk dat ingesmeerd is blijft de kleur van de stenen houden. Het blijft als het goed is een aantal maanden zichtbaar dus kan volgens mij niet te vettig zijn omdat het dan uitgelopen wordt.

Heeft iemand enig idee?

Berichten: 26

Re: Alleen zichtbaar bij regen/vocht?

weet je zeker dat het niet met de computer bewerkt is?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Alleen zichtbaar bij regen/vocht?

Nee, dat is denk ik geen computerbewerking. Ik geloof wel dat dat kan.

Mogelijk een hydrofoob polymeer dat wordt aangebracht op de tegel, op die plekken waar de steen niet donker mag worden.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 4

Re: Alleen zichtbaar bij regen/vocht?

Beste Beryllium,

Bedankt voor het meedenken, enig idee hoe ik 'hydrofoob polymeer' kan maken, of waar dit te verkrijgen is?

Ik zie je reactie graag tegemoet

Berichten: 1.816

Re: Alleen zichtbaar bij regen/vocht?

Hoop dat je het niet vind. Zie al veel te veel reclame/grafity om me heen.
LiA

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Alleen zichtbaar bij regen/vocht?

Tja, ze zullen niet zomaar een polymeer uit de grote Purac-database gepakt hebben, en zelf wat ontwikkeld hebben om dat goed op een tegel aan te brengen.

Ik heb niet zo 1-2-3 een idee wat en hoe...
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 4

Re: Alleen zichtbaar bij regen/vocht?

OK, maar is bijvoorbeeld 'hydrofoob polymeer' zelf te maken?

Berichten: 915

Re: Alleen zichtbaar bij regen/vocht?

Ik vrees dat de eerder vermelde firma (Raincampagn) waarschijnlijk maanden, zo niet jàren, onderzoek heeft verricht naar welke stof het beste resultaat geeft. Bijgevolg vrees ik dat je hier niet even gauw een oplossing gaat vinden om de concurrentie aan te gaan met deze firma.

Met chemlevel 1 zou ik ook niet te snel hopen op het zelf maken van een of ander polymeer.

Ik raad paraffine aan, zo hydrofoob als een kat in koud water, maar niet zo langblijvend, je kan eens gaan experimenteren op je terrastegels...

Berichten: 723

Re: Alleen zichtbaar bij regen/vocht?

epiphonix schreef: Ik vrees dat de eerder vermelde firma (Raincampagn) waarschijnlijk maanden, zo niet jàren, onderzoek heeft verricht naar welke stof het beste resultaat geeft. Bijgevolg vrees ik dat je hier niet even gauw een oplossing gaat vinden om de concurrentie aan te gaan met deze firma.
Juist

Berichten: 4

Re: Alleen zichtbaar bij regen/vocht?

epiphonix schreef: Ik vrees dat de eerder vermelde firma (Raincampagn) waarschijnlijk maanden, zo niet jàren, onderzoek heeft verricht naar welke stof het beste resultaat geeft. Bijgevolg vrees ik dat je hier niet even gauw een oplossing gaat vinden om de concurrentie aan te gaan met deze firma.

Met chemlevel 1 zou ik ook niet te snel hopen op het zelf maken van een of ander polymeer.

Ik raad paraffine aan, zo hydrofoob als een kat in koud water, maar niet zo langblijvend, je kan eens gaan experimenteren op je terrastegels...
Dat lijkt me sterk, aangezien soortgelijke campagnes (reverse graffiti) relatief nieuw zijn. Ik denk dat de moeilijkheidsgraad wel meevalt en dat het eerder een toevallige ontdekking is geweest.

Ik zal de paraffine testen, bedankt voor de tip.

Reageer