Aceton

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 12

Aceton

Zou iemand mij aan de hand van deze technische fiche kunnen vertellen of deze aceton watervrij is of niet? Ik heb de winkel gemaild of ze watervrije aceton hadden, en ze verwijzen me naar deze fiche.

Aceton

Berichten: 157

Re: Aceton

Er staat geen zuiverheid bij, dus dat kan niet.

Maar aceton is heel moeilijk watervrij te krijgen/houden. 1x een fles open draaien en het is niet meer watervrij.

Moet het echt 100% watervrij zijn of mag bv 99,5% ook nog?

Waarom droog je het niet zelf met een droogmiddel, bv silicagel?

Berichten: 12

Re: Aceton

sradracer schreef: Er staat geen zuiverheid bij, dus dat kan niet.

Maar aceton is heel moeilijk watervrij te krijgen/houden. 1x een fles open draaien en het is niet meer watervrij.

Moet het echt 100% watervrij zijn of mag bv 99,5% ook nog?

Waarom droog je het niet zelf met een droogmiddel, bv silicagel?
99% is al goed! Het makkelijkste zou gewoon zijn als ik dit vind!

En wat kan niet? als het er niet bijstaat is het niet watervrij? En ik snap het ook niet, het heeft een technische fiche van 6 paginas, en er word niets gerept over samenstelling, echt gek! :/

En ook, je zegt 1 keer de fles opendraaien en het is niet meer watervrij, maar stel dat je 99% koopt, zal deze dan wel ongeveer 99% blijven? of al snel zakken tot maar 95% bvb?

Berichten: 12

Re: Aceton

Iemand misschien een andere plaats in Belgie waar men deze kan verkrijgen?

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Aceton

Samenstelling ????

Aceton is Aceton, er zit geen aardappelpuree door :)

Ja, zodra je de fles openmaakt trekt het water aan, als je hem maanden/jaren laat staan komt er meer water bij. Maar nog steeds zal je een voldoende hoog percentage houden voor huis- tuin- en keukengebruik.

Re: Aceton

"En ik snap het ook niet, het heeft een technische fiche van 6 paginas, en er word niets gerept over samenstelling, echt gek! :/"

Niets gek, het is geen informatie over de kwaliteit van het product, de zuiverheid en de verontreinigingen maar een veiligheidsinformatieblad.

Bovenaan staat:

Veiligheidsinformatieblad

volgens 1907/2006/EG, Artikel 31

Is toch duidelijk ;)

Berichten: 12

Re: Aceton

Gerard schreef: "En ik snap het ook niet, het heeft een technische fiche van 6 paginas, en er word niets gerept over samenstelling, echt gek! :/"

Niets gek, het is geen informatie over de kwaliteit van het product, de zuiverheid en de verontreinigingen maar een veiligheidsinformatieblad.

Bovenaan staat:

Veiligheidsinformatieblad

volgens 1907/2006/EG, Artikel 31

Is toch duidelijk ;)
Dan zou de drogist mij niet moeten verwijzen naar deze fiche wanneer ik naar de zuiverheid vraag... Ik vraag hoeveel water erin zit, of hij watervrij is, en hij verwijst mij hier naar

Op de fles zelf staat ook al niets, echt irritant.

en @Labstuff: Ik wil minstens 99%, dusja, voor de dingen die jij zegt is het goed genoeg ja :), maar dat is voor mij niet goed genoeg

Dan zal het maar verder zoeken zijn naar een andere bron, of zuiver maken

Berichten: 654

Re: Aceton

Dat komt omdat drogisterijen geen chemici in dienst hebben.

Maar waarom wil je het aceton zo superdroog hebben?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Aceton

Als je echt superdroog werken moet, dien je ook andere voorzorgsmaatregelen te nemen, zoals een dop met een septum waar je met een injectienaald in prikt om zo via een spuit of ander systeem vrij van water, het aceton over te hevelen.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Aceton

Hoe hoger het percentage zuiverheid, hoe duurder het zal zijn.

Kijk bijvoorbeeld eens op www.acros.be

Reageer