Opleiding

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Opleiding

Hallo iedereen van het chemieforum.

Ik heb een vraagje, ik ben op dit moment bezig met het laatste jaar van mijn MBO opleiding tot chemisch analist in Amsterdam.

Volgend jaar wil ik graag naar het HBO.

Maar ik heb geen idee waar, en welke opleiding precies.

Ik weet in ieder geval dat ik de chemische kant op wil en iets in de richting van onderzoeker wil worden.

Hebben jullie misschien suggesties voor een opleiding waar ik zou kunnen kijken?

Ik ga al naar de open dagen van InHolland in Amsterdam en de Hogeschool van Utrecht.

Het enige waar ik bang voor ben is dat de opleiding verschrikkelijk veel op mijn MBO opleiding lijkt, kunnen jullie mij misschien vertellen of dat klopt?

Ik hoop snel antwoord van jullie te krijgen!

Heel erg bedankt alvast, Daniël

EDIT: Ik zit ook een beetje rond te kijken bij opleidingen die te maken hebben met natuurkunde. Ik vind theorie namelijk erg leuk, en volgens mij heb je dan meer aan natuurkunde, kunnen jullie mij vertellen of dit klopt.

Berichten: 164

Re: Opleiding

Ik denk dat je het beste HBO chemie kan doen. Qua praktijk zal je al wel een aardig deel (vooral analytische chemie) gehad hebben, de theorie is echter een stuk dieper dan de theorie op het MBO (dit allemaal volgens een vriend van mij die van het MLO komt). Labwerk verschilt niet zo, In mijn ervaring (als vakantiekracht) doe je als HLO'er veel hetzelfde als MLO'er, maar weet je als HLO'er meer en heb je de leiding over de MLO'ers (in ieder geval waar ik mijn vakantiewerk deed).

Berichten: 42

Re: Opleiding

vraag het na op de scholen zelf of aan je decaan die weet dit exACT ;)

Berichten: 54

Re: Opleiding

Misschien is het verstandiger om te bedenken wat je ermee wilt bereiken. Wat voor werk wil je later gaan doen? Wat voor opleiding heb je daarvoor nodig? Afhankelijk daarvan kun je veel makkelijker kiezen.

Reageer