[scheikunde] Taak lucifers

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[scheikunde] Taak lucifers

Voor de lessen Chemie moet ik een dompellucifer kunnen maken. ik weet dat je deze kan maken doormiddel van een mengsel van kaliumchloraat en zwavel als je dit in zwavelzuur dompelt ontbrand het. mijn vraag aan jullie is: wat zijn de juiste verhoudingen van deze stoffen? we willen niet dat er onverwachte situaties ontstaan ;)

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt

Ken Vannerum

Berichten: 74

Re: [scheikunde] Taak lucifers

Ik ga je het antwoord niet letterlijk voor je berekenen (want dan leer jij er weinig van), maar ik kan je wel een zetje in de juiste richting geven.

1. Zet de reactievergelijk(en) van de reactie eens op papier. (zoek het desnoods op in de literatuur of op internet)

2. Kijk naar de molverhoudingen

3. Reken dit om naar de massaverhoudingen (met behulp van de molaire massa)

Veel succes, ;)
I'm not crazy; my mother had me tested.

Berichten: 2

Re: [scheikunde] Taak lucifers

Alvast bedankt voor deze informatie.

maar nu zit ik vast met een klein probleempje

Het probleem zit mij in die eerste stap omdat ik geen informatie vind over die vergelijking. op het internet is er niets te vinden over deze vergelijking, ik heb ook geen literatuur waar ik deze informatie kan vinden. als U of iemand anders mij nog een klein beetje meer kan helpen zou ik helemaal gered zijn en al de rest zelf wel kunnen oplossen.

sorry voor mijn opdringerigheid en onwetendheid. :S

Ken

Berichten: 74

Re: [scheikunde] Taak lucifers

Je hoeft je helemaal niet te verontschuldingen hoor, het is juist goed dat je nieuwsgierig bent!

Om eerlijk te zijn zou ik die reactie ook niet precies durven te zeggen.

Misschien kan een docent of TOA bij jou op school je wel helpen.
I'm not crazy; my mother had me tested.

Reageer