Springen naar inhoud

- - - - -

Help! Een chemische reactie!

• Log in om te kunnen reageren

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 19 januari 2011 - 18:58

"Hulpdiensten paraat na chemische reactie"

http://www.politie.n...schereactie.asp

Beuningen, 19-01-2011 Na een melding rond 08.00 uur van het bedrijf Inter-Che-M B.V. te Beuningen van het op gang zijn van een chemische reactie bij het bedrijf, zijn de hulpdiensten snel in actie gekomen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

SheldonCooper

SheldonCooper

• >25 berichten
  • 74 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 januari 2011 - 19:16

Haha.
Dat is inderdaad een ongelukkige formulering.

on a further note:
Ik erger mij erg ook altijd aan als iemand een sterk corrosieve/bijtende/giftige stof een 'chemisch stofje' noemt.
Alsof iedere 'chemische' stof slecht voor het milieu is. [-X
I'm not crazy; my mother had me tested.

jhullaert

jhullaert

• >1k berichten
  • 2337 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 januari 2011 - 19:38

In goede samenwerking tussen de deskundigen van het bedrijf en de brandweer is gezocht naar de beste manier om de reactie te stoppen. Dit bleek uiteindelijk door afkoelen en afdekken met water snel te lukken.

Hahaha daar moet je heel deskundig voor zijn.

molecular

molecular

• >100 berichten
  • 195 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 januari 2011 - 08:01

In goede samenwerking tussen de deskundigen van het bedrijf en de brandweer is gezocht naar de beste manier om de reactie te stoppen. Dit bleek uiteindelijk door afkoelen en afdekken met water snel te lukken.

Hahaha daar moet je heel deskundig voor zijn.

Nou ja, dat is zeker niet altijd de beste aanpak!

Maar om er even op terug te komen: wat een paniek weer.... Je wordt bijna er bang voor dat een onkundige journalist er opeens achter komt dat er in een lab als het onze elke dag (!) tientallen chemische reacties worden uitgevoerd! En ook nog met "chemische stofjes"!

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 januari 2011 - 10:37

Nu snap ik waarom vanochtend een hulpdienstauto oplettend door onze straat reed.

Ik had net mijn auto gestart.

Labstuff

Labstuff

• >250 berichten
  • 496 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 januari 2011 - 12:30

Over onkunde gesproken.. wat dacht je van een huisvrouw die zelf cosmetica maakt en vaseline wil bestellen. Ik zeg 'je kan het op de site vinden bij chemicalien'.. ze ging uit haar dak.. WAAAT CHEMICALIEN ??? Ik moet cosmetica maken !!! Het moet niet chemisch zijn.
Het duurde lang voordat ze besefte dat de meeste van haar ingredienten gewoon chemicalien zien. Dit zegt genoeg over de onwetendheid van het volk.

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2446 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 januari 2011 - 15:45

Nu snap ik waarom vanochtend een hulpdienstauto oplettend door onze straat reed.

Ik had net mijn auto gestart.

Tss, jij wordt wel verwend h?

Blijkbaar zijn de chemische reacties al tot in mijn lichaam binnengedrongen, geen idee hoelang ik het nog rek [KOUD]

En dat zonder enige supervisie :x
This is weird as hell. I approve.

molecular

molecular

• >100 berichten
  • 195 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2011 - 08:24

Blijkbaar zijn de chemische reacties al tot in mijn lichaam binnengedrongen, geen idee hoelang ik het nog rek  [KOUD]

Oh nee toch?? En dan zeker het afvalwater gewoon lozen op het riool? Tsk tsk tsk... [STKM]

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 januari 2011 - 09:37

Je moest eens weten hoeveel mensen hun chemisch afvalwater gewoon in de vrije natuur bij een boom lozen...

Drs. E

Drs. E

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 januari 2011 - 13:18

Tsja, ik denk dat als je verstand van iets hebt, je je altijd zal storen over de ´ontwetendheid´. Maar om daar nou zo denigrerend over te doen. Mijn moeder werkt in de jeugdzorg en die stoort zich ook vaak aan de berichtgeving, mijn vader is ambtenaar en weet ook over dingen meer dan de gemiddelde mens. En de berichtgeving klopt dan vaak niet of er worden verkeerde woorden gebruikt. Maar ach, niet iedereen kan alles weten dus zo gek is dat niet.

Pelson

Pelson

• >250 berichten
  • 318 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 maart 2011 - 21:36

Doet me denken aan een lezing van Bart Wallaeys van Recticel die we onlangs kregen. Hij had het over de "chemofobie" die er bij veel mensen de laatste tijd in zit.

Zo zijn er websites met welluidende titels als 'war on plastic', 'campaign against the platsic plague CAPP' e.d. Zo kwamen er quotes aan bod als de volgende:

=> " a host of poisonous chemicals are imbedded in
plastic that are unstable, causing genetic damage
and resulting disease …
J Lundberg - Northern Californians against plastic - dec 2004

of

War on plastic (www.culturechange.org) :
"… all plastics migrate toxins into whatever they contact at all times …”

Hij deed ook het verhaal over Mercedes en de normen die ze stellen voor hun wagens. Recticel maakt o.a. het dashboard en de dakbedekking enzo, en was gesteld dat van bepaalde stoffen maximum 10ppm mocht teruggevonden worden in de plastics.
Na onderzoek van een appelsien bleek er minstens 8000ppm van die oh zo toxische stof aanwezig te zijn....

Gekkerds toch...

Veranderd door Nelson, 09 maart 2011 - 21:37

Aertsvijand

Aertsvijand

• >100 berichten
  • 134 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 december 2011 - 15:06

Dit past anders wel in het rijtje van de site over de gigantisch gevaarlijk stof "diwaterstofmonoxide"; onze oceanen zitter er vl mee, we krijgen er dagelijks enorme hoeveelheden van binnen, het is giftig in grote hoeveelheden en ga zo maar door. Verbannen zeg ik!
"Success has been, and continues to be, defined as getting up one more time than you've been knocked down."
- Gary Raser, LIMU

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures