Help! Een chemische reactie!

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Help! Een chemische reactie!

"Hulpdiensten paraat na chemische reactie"


http://www.politie.nl/gelderland-zuid/nieu...schereactie.asp

Beuningen, 19-01-2011 • Na een melding rond 08.00 uur van het bedrijf Inter-Che-M B.V. te Beuningen van het op gang zijn van een chemische reactie bij het bedrijf, zijn de hulpdiensten snel in actie gekomen.

Berichten: 74

Re: Help! Een chemische reactie!

Haha.

Dat is inderdaad een ongelukkige formulering.


on a further note:

Ik erger mij erg ook altijd aan als iemand een sterk corrosieve/bijtende/giftige stof een 'chemisch stofje' noemt.

Alsof iedere 'chemische' stof slecht voor het milieu is. [-X
I'm not crazy; my mother had me tested.

Berichten: 2.337

Re: Help! Een chemische reactie!

In goede samenwerking tussen de deskundigen van het bedrijf en de brandweer is gezocht naar de beste manier om de reactie te stoppen. Dit bleek uiteindelijk door afkoelen en afdekken met water snel te lukken.
Hahaha daar moet je heel deskundig voor zijn.

Berichten: 195

Re: Help! Een chemische reactie!

In goede samenwerking tussen de deskundigen van het bedrijf en de brandweer is gezocht naar de beste manier om de reactie te stoppen. Dit bleek uiteindelijk door afkoelen en afdekken met water snel te lukken.
Hahaha daar moet je heel deskundig voor zijn.
Nou ja, dat is zeker niet altijd de beste aanpak!


Maar om er even op terug te komen: wat een paniek weer.... Je wordt bijna er bang voor dat een onkundige journalist er opeens achter komt dat er in een lab als het onze elke dag (!) tientallen chemische reacties worden uitgevoerd! En ook nog met "chemische stofjes"!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Help! Een chemische reactie!

Nu snap ik waarom vanochtend een hulpdienstauto oplettend door onze straat reed.


Ik had net mijn auto gestart.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Help! Een chemische reactie!

Over onkunde gesproken.. wat dacht je van een huisvrouw die zelf cosmetica maakt en vaseline wil bestellen. Ik zeg 'je kan het op de site vinden bij chemicalien'.. ze ging uit haar dak.. WAAAT CHEMICALIEN ??? Ik moet cosmetica maken !!! Het moet niet chemisch zijn.

Het duurde lang voordat ze besefte dat de meeste van haar ingredienten gewoon chemicalien zien. Dit zegt genoeg over de onwetendheid van het volk.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: Help! Een chemische reactie!

Marjanne schreef: Nu snap ik waarom vanochtend een hulpdienstauto oplettend door onze straat reed.


Ik had net mijn auto gestart.
Tss, jij wordt wel verwend hé?


Blijkbaar zijn de chemische reacties al tot in mijn lichaam binnengedrongen, geen idee hoelang ik het nog rek :x
This is weird as hell. I approve.

Berichten: 195

Re: Help! Een chemische reactie!

Blijkbaar zijn de chemische reacties al tot in mijn lichaam binnengedrongen, geen idee hoelang ik het nog rek  Afbeelding
Oh nee toch?? En dan zeker het afvalwater gewoon lozen op het riool? Tsk tsk tsk... Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Help! Een chemische reactie!

Je moest eens weten hoeveel mensen hun chemisch afvalwater gewoon in de vrije natuur bij een boom lozen...

Berichten: 7

Re: Help! Een chemische reactie!

Tsja, ik denk dat als je verstand van iets hebt, je je altijd zal storen over de ´ontwetendheid´. Maar om daar nou zo denigrerend over te doen. Mijn moeder werkt in de jeugdzorg en die stoort zich ook vaak aan de berichtgeving, mijn vader is ambtenaar en weet ook over dingen meer dan de gemiddelde mens. En de berichtgeving klopt dan vaak niet of er worden verkeerde woorden gebruikt. Maar ach, niet iedereen kan alles weten dus zo gek is dat niet.

Berichten: 318

Re: Help! Een chemische reactie!

Doet me denken aan een lezing van Bart Wallaeys van Recticel die we onlangs kregen. Hij had het over de "chemofobie" die er bij veel mensen de laatste tijd in zit.


Zo zijn er websites met welluidende titels als 'war on plastic', 'campaign against the platsic plague CAPP' e.d. Zo kwamen er quotes aan bod als de volgende:


=> " a host of poisonous chemicals are imbedded in

plastic that are unstable, causing genetic damage

and resulting disease …

J Lundberg - Northern Californians against plastic - dec 2004


of


War on plastic (www.culturechange.org) :

"… all plastics migrate toxins into whatever they contact at all times …”


Hij deed ook het verhaal over Mercedes en de normen die ze stellen voor hun wagens. Recticel maakt o.a. het dashboard en de dakbedekking enzo, en was gesteld dat van bepaalde stoffen maximum 10ppm mocht teruggevonden worden in de plastics.

Na onderzoek van een appelsien bleek er minstens 8000ppm van die oh zo toxische stof aanwezig te zijn....


Gekkerds toch...

Gebruikersavatar
Berichten: 134

Re: Help! Een chemische reactie!

Dit past anders wel in het rijtje van de site over de gigantisch gevaarlijk stof "diwaterstofmonoxide"; onze oceanen zitter er vól mee, we krijgen er dagelijks enorme hoeveelheden van binnen, het is giftig in grote hoeveelheden en ga zo maar door. Verbannen zeg ik!
"Success has been, and continues to be, defined as getting up one more time than you've been knocked down."

- Gary Raser, LIMU

Reageer