[scheikunde] PWS Luminol

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[scheikunde] PWS Luminol

Lieve mensen!

ik doe mijn profielwerkstuk over luminol, ik heb in totaal 7 deelvragen, en ik moet een experimentje doen.

maar er zijn 2 deelvragen waar ik echt heel moeilijk antwoord op kan vinden,

kunnen jullie mij helpen?

1. wat zijn de eigenschappen van luminol? (kan alleen chemoluminescentie vinden)

2. hoe maak je een luminol-oplossing?

Alvast bedankt!

Maxime

Berichten: 94

Re: [scheikunde] PWS Luminol

http://nl.wikipedia.org/wiki/Luminol

Alle antwoorden die je wilt hebben! Chemoluminiscentie is de belangrijkste eigenschap van luminol. Wordt onder andere in de forensische onderzoeken gebruikt om 'weggewassen' bloedsporen zichtbaar te maken.

Berichten: 2

Re: [scheikunde] PWS Luminol

Machiavelic schreef: http://nl.wikipedia.org/wiki/Luminol

Alle antwoorden die je wilt hebben! Chemoluminiscentie is de belangrijkste eigenschap van luminol. Wordt onder andere in de forensische onderzoeken gebruikt om 'weggewassen' bloedsporen zichtbaar te maken.
Dankuwel!

Berichten: 654

Re: [scheikunde] PWS Luminol

Let wel op dat wikipedia geen bron is. Je kan beter een zogeheten MSDS zoeken, wat je wel kan gebruiken in je bronvermelding.

Re: [scheikunde] PWS Luminol

Let wel op dat wikipedia geen bron is. Je kan beter een zogeheten MSDS zoeken, wat je wel kan gebruiken in je bronvermelding.
Wat zou je het anders willen noemen?

Maar zoals altijd zoek een onafhankelijke andere bron die het bevestigd.

Berichten: 654

Re: [scheikunde] PWS Luminol

Wikipedia noem ik liever een website vol bronverwijzingen en zoekwoorden. :D Het is dan ook handig om een globale indruk te krijgen en om wat zoekwoorden op te doen. In een aantal gevallen staan er zeer geldige bronverwijzingen die je dan zelf even kunt nagaan en wèl gebruiken als bron.

Re: [scheikunde] PWS Luminol

Ik zou wiki met vaak bronverwijzingen een betrouwbaarder bron noemen dan de meeste MSDS, deze bevatten vaak data waar geen bron van wordt genoemd en diverse keren ben ik MSDSen van een zelfde stof tegengekomen met verschillende data.

Een bron noem ik de plaats waar ik informatie vandaan heb om mijn onderzoek te realiseren en dat kan ook een kruidenvrouwtje zijn.

Reageer