Opleiding Life Sciences

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 50

Opleiding Life Sciences

Ik heb een vraag:'Als je de opleiding Life Sciences gaat volgen en in het bijzonder dan Chemie op HBO-niveau zou het dan verstandig zijn om toch nog even wat Biologie te bestuderen?' Ik heb namelijk een NT-profiel zonder Biologie en heb gehoord dat er toch nog veel onderwerpen worden behandeld die terugslaan op Biolgie.

Berichten: 2.399

Re: Opleiding Life Sciences

Ik heb het zonder bio gedaan. Mijn ervaring is dat de instap op dat soort opleidingen zo laag is, dat je dat wel voorgeschoteld krijgt wat je weten moet of de tijd hebt jezelf ff snel bij te spijkeren met een goed boek.

Berichten: 164

Re: Opleiding Life Sciences

Als je chemie gaat doen op het hbo dan heb je eigenlijk geen biologie nodig. Je krijgt in het eerste jaar in het gezamelijke deel wel wat biochemie (althans dat was bij mij zo 2 jaar geleden) wat bij mij vooral uit eiwitten en DNA bestond. Een kleine basis over de biochemie kan natuurlijk nooit kwaad als je aan zo'n opleiding begint ;)

Berichten: 654

Re: Opleiding Life Sciences

Absoluut niet nodig. De Life Sciences die je krijgt wordt je heel erg voorgekauwd. Enige interesse in het onderwerp helpt wel.

Berichten: 50

Re: Opleiding Life Sciences

Allemaal bedankt voor de tips!

Reageer