Springen naar inhoud

grignard reactie

• Log in om te kunnen reageren

blonde-17

blonde-17

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 februari 2011 - 16:28

Hallo,

Ik moet op school een synthese uitvoeren van broombenzeen met pure magnesium. Dit volgt uiteindelijk met een grignard reactie tot triphenylcarbinol.

Kan iemand mij misschien vertellen wat precies een grignard reactie is? De reactie opzich snap ik wel, maar moet er duidelijk uitleg in kunnen geven in mijn inleiding.

Ik hoop spoedig op antwoord.

Met vriendelijke groet,

Lyanne

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

pimmodenhollander1

pimmodenhollander1

• >100 berichten
  • 244 berichten
  • Validating

Geplaatst op 10 februari 2011 - 16:52

Ik denk dat je je vraag wat preciezer moet stellen. Dit kan namelijk niet.

Je gaat vanuit broombenzeen geen triphenylcarbinol maken. Daar heb je namelijk nog iets anders bij nodig. Wat?

Tip: zoek op google eens naar triphenylcarbinol. Dan moet je iets vinden wat het duidelijker maakt (wiki bijvoorbeeld, vooral de Engelse!)! Zoek verder op hoe een grignardreactie werkt en ga het mechanisme uittekenen. Dan moet je het snappen. ;)

blonde-17

blonde-17

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 februari 2011 - 17:03

maar hwat is een grignard reactie over het algemeen? en dan niet ter koppeling aan truphenyl carbinol.

groetjes

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2446 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 februari 2011 - 20:05

Een reactie waarbij een organomagnesiumverbinding het nucleofiel is. Zeer algemeen gesproken. Heb je bijv. http://en.wikipedia....ignard_reaction gelezen? Als je iets niet snapt, kan je het hier dan vragen.
This is weird as hell. I approve.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures