HPLC

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 17

HPLC

Ik heb op school de HPLC uitgevoerd met 3 standaarden. In deze 3 standaarden zat benzoëzuur, salicylzuur, 3-hydroxybenzoëzuur en sorbinezuur. Elke standaard had een verschillende concentratie van deze stoffen.

Maar nu heb ik 3 grafieken, en vraag ik mij af welke pieken horen bij welke zuren?

Welke stof komt als eerst uit de kolom?

Volgens de practicumdocent was de 2e piek van de interne standaard (3-hydroxybenzoëzuur), maar hoe weet ik dit?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: HPLC

Je moet in ieder geval weten wat voor kolom en wat voor eluens er gebruikt wordt.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 2

Re: HPLC

Beryllium heeft gelijk. Zo kun je de elutievolgorde van de componenten schatten.

Wat voor detector heb je? Indien je een diode array detector hebt, zou je de spectra van elke component uit kunnen draaien en aan de hand van deze karakteristieke spectra kun je elke piek identificeren. Vergelijken met literatuur spectra.

Anders zou je aan elk standaard een extra hoeveelheid van 1 component toe kunnen voegen, en de piek die dan groter wordt is de component die je hebt toegevoegd.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben!

Reageer