Springen naar inhoud

HPLC

• Log in om te kunnen reageren

Lotte91

Lotte91

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 februari 2011 - 13:20

Ik heb op school de HPLC uitgevoerd met 3 standaarden. In deze 3 standaarden zat benzoŽzuur, salicylzuur, 3-hydroxybenzoŽzuur en sorbinezuur. Elke standaard had een verschillende concentratie van deze stoffen.
Maar nu heb ik 3 grafieken, en vraag ik mij af welke pieken horen bij welke zuren?
Welke stof komt als eerst uit de kolom?
Volgens de practicumdocent was de 2e piek van de interne standaard (3-hydroxybenzoŽzuur), maar hoe weet ik dit?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 14 februari 2011 - 14:38

Je moet in ieder geval weten wat voor kolom en wat voor eluens er gebruikt wordt.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

dlangco

dlangco

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 februari 2011 - 11:43

Beryllium heeft gelijk. Zo kun je de elutievolgorde van de componenten schatten.

Wat voor detector heb je? Indien je een diode array detector hebt, zou je de spectra van elke component uit kunnen draaien en aan de hand van deze karakteristieke spectra kun je elke piek identificeren. Vergelijken met literatuur spectra.

Anders zou je aan elk standaard een extra hoeveelheid van 1 component toe kunnen voegen, en de piek die dan groter wordt is de component die je hebt toegevoegd.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures