[Wereldoorlog II] Gekleurde driehoeken en selectie

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

[Wereldoorlog II] Gekleurde driehoeken en selectie

Wat is de symboliek achter de gekleurde driehoeken die de Duitsers gebruikten voor en tijdens de tweede wereldoorlog? De kleuren kan ik catalogiseren onder selectie. Maar de symboliek van driehoeken kan ik nergens plaatsen. Waarom zijn er driehoeken genomen en geen cirkels, vierhoeken of vijfhoeken?

In boeken over de nazi's is er geen duidelijk antwoord te vinden. Een query via google leverde ook niet veel op.

Ik merk ook een verband tussen die selectie en de doelgroepen van het aids-virus. Is dit louter toevallig? Indien ja, waarom is het toevallig?

Berichten: 39

Re: [Wereldoorlog II] Gekleurde driehoeken en selectie

Een virus met een doelgroep? :shock:

Wie heeft jou in godsnaam wijs kunnen maken dat een virus een doelgroep kan hebben? Virussen kunnen zichzelf niet eens zelfstandig voortplanten, laat staan dat ze voldoende kunnen nadenken om een keuze te kunnen maken. Jij kan dat als het goed is wel. Probeer het eens, je zou tot verassende conclusies kunnen komen.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [Wereldoorlog II] Gekleurde driehoeken en selectie

Sommige 'rassen' zijn minder vatbaar voor het Aids virus. Wat niet betekend dat ze er resistent tegen zijn.

Dit vindt ik een leuke zin:
... Is dit louter toevallig? Indien ja, waarom is het toevallig?
Hoe leg je nou toevalligheid uit?

Berichten: 3

Re: [Wereldoorlog II] Gekleurde driehoeken en selectie

Wat onderzoek leverde op dat driehoeken soms dubbel werden aangewend. Zo kon iemand tegelijkertijd als 'asociaal' en 'jood', of 'homo' en 'jood' worden gekapitteld. Maar dat antwoord lijkt me nogal simpel.

Re: [Wereldoorlog II] Gekleurde driehoeken en selectie

Waar de logica ophoud,begint de nazi.

Reageer