Online methode HPLC

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 13

Online methode HPLC

Geachte mede-analisten,

Wij krijgen op school een heel project voorgeschoteld over de reductie van 4-nitrofenol tot 4-aminofenol. Dit is mij allemaal duidelijk, nu is er alleen één laatste vraag voordat wij aan de praktijk mogen beginnen.

Deze is als volgt:

We moeten een online HPLC methode ontwikkelen om zo het reactieverloop te kunnen volgen van de omzetten van 4-nitrofenol tot 4-aminofenol.

Nou weet ik dat ik het antwoord niet kant en klaar van jullie mag verwachten, maar ik zit er heel erg mee dat ik bijna tot geen informatie kan vinden over wat een online HPLC methode nou precies is en hoe ik dit op ga stellen om die reactie te volgen.

Dus kort samengevat:

- Wat houdt een online HPLC analyse nou precies in?

- Hoe kan ik daarmee een reactieverloop volgen?

- Waar kan ik daar meer informatie over vinden?

- Hoe wordt een online HPLC systeem precies in elkaar gezet?

Want ik begrijp er op dit moment vrij weinig van en dat vind ik erg frustrerend.

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp!

Groetjes Marloes

Berichten: 83

Re: Online methode HPLC

Welke reacties moet je uitvoeren? En hoe zou je dat normaal gesproken (dus zonder online-HPLC) uitvoeren?

Ik weet wel wat online-SPE is (online-vaste fase extractie, hierbij wordt het monster voorbewerkt en rechtstreeks naar de kolom gestuurd, in plaats van eerst opvangen in een flesje en vervolgens in de autosampler plaatsen), maar ik denk niet dat met online-HPLC hetzelfde bedoelt wordt.

Berichten: 13

Re: Online methode HPLC

Ik moet 4-nitrofenol reduceren tot 4-aminofenol. Dit gaat via drie verschillende methoden. Bijvoorbeeld de reductie van 4-nitrofenol tot 4-aminofenol door middel van een Bechampreductie. Hierbij wordt 4-nitrofenol opgelost in ethanol, waarna het mengsel samen met ijzerpoeder verwarmd wordt. Paar druppels zoutzuur worden toegevoegd als katalysator. Dit resulteert in de reactieproducten 4-aminofenol en ijzeroxide.

Deze reactie moet ik dus volgen via een online HPLC methode. Afbeelding

Reageer