Springen naar inhoud

[scheikunde] Juist enzym/micro-organisme of niet?

• Log in om te kunnen reageren

ketaru

ketaru

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 maart 2011 - 13:19

Ik ben al jaren lang op dit forum al mijn antwoorden tegengekomen die ik moest hebben. Maar nu heb ik een vraag die ik niet opgelost krijg, daarom heb ik me dan toch maar eens geregistreerd.

We hebben een vak (industriŽle microbiologie en biochemie) waar we zelf een cursus voor moeten schrijven aan de hand van een vragenlijst die we gekregen hebben.
De vraag luidt: Hoe weet je dat je het juiste enzym/micro-organisme hebt voor een bepaalde reactie? Antwoord heel praktisch, met een voorbeeld.

Ik had al gedacht aan verschillende batches waar telkens een ander enzym/micro-organisme wordt aan toegevoegd. Daarna telkens controleren of de gewenste reactie is opgegaan. Ik zou een praktisch voorbeeld moeten kunnen geven, en dat vind ik niet zo direct terug. Als iemand me even in de juiste richting zou kunnen zetten zou ik tevreden zijn.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ArcherBarry

ArcherBarry

• >1k berichten
  • 3329 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 maart 2011 - 16:41

hey Ketaru, welkom op het forum

pectine is een complex koolhydraat met vele verschillen in zijgroepen uit verschillende grondstoffen.

het is goed mogelijk dat een pectidase bij de ene pectine wel reacties katheliseerd en bij een andere pectine niet.

Hier kan jij wel op doorborduren wat pectine is, pectidases zouden moeten doen en waarom ze op sommige substraten wel, een beetje of niet werken en wat voor reactieproducten er zouden moeten ontstaan.

een ander voorbeeld kan zijn dat je kijkt naar meer processing omstandigheden. als je een visceuse zetmeelslurrie snel dunner wilt laten worden, welke amylase zal je dan pakken en waarom juist die?

voorbeelden genoeg om te verzinnen.

Veranderd door ArcherBarry, 08 maart 2011 - 16:42

Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Pas op! Chocolade kan je kleding laten krimpen!

ketaru

ketaru

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 maart 2011 - 12:47

Bedankt, dat is wat ik moest hebben. :D

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures