Springen naar inhoud

Vloeistof uit zand halen

• Log in om te kunnen reageren

Ultimateollie

Ultimateollie

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 maart 2011 - 13:46

Hallo,

Ik vroeg me af of er misschien een methode is, waarmee er uit vochtig zand een vloeistof gehaald kan worden, en dan kan worden geidentificeerd?

Door het te filtreren met water komt de stof er wel uit, maar dan is de stof nog niet meetbaar.

Groeten

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Echtepino

Echtepino

• >250 berichten
  • 794 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 maart 2011 - 17:33

welke vloeistof?

epiphonix

epiphonix

• >250 berichten
  • 915 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 maart 2011 - 17:50

Door het te filtreren met water komt de stof er wel uit, maar dan is de stof nog niet meetbaar.

Te lage concentratie om te meten? Een stof die bang heeft van water? Een reactie met water?

Wat bedoel je dus met "niet meetbaar".

(Als je nu deze vraag, samen met de vraag die hier boven al vermeld staat, al probeert te beantwoorden, komen we samen al een stuk verder [|:-)] )

Ultimateollie

Ultimateollie

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 maart 2011 - 13:58

Er is zeg maar een monster zand, en ik weet niet wat voor vloeistof er doorheen is gemengd, het zijn waarschijnlijk stoffen die worden gebruikt om drugs te maken. Het heeft een sterke aceton geur en daarna komt er een zure lucht achter, ik dacht dat het azijn kon zijn. Maar nu moeten deze stoffen natuurlijk uit het zand gefiltreerd worden, dit is gedaan en toen in een FTIR gestopt, maar omdat er een te kleine hoeveelheid van het mengsel in zat, is alleen het water door de FTIR gemeten.. Nu dacht ik laat ik het zand verdelen en 4 verschillende oplosmiddelen gebruiken, want iedere stof hecht natuurlijk beter aan een ander oplos middel. En hier na zou dan een Liquid Liquid extractie uitgevoerd kunnen worden om het oplosmiddel uit de oplossing te verwijderen? Gok ik.. Maar hoe ik dit moet doen ik heb geen idee.. en ook niet welke oplos stoffen ik moet gebruiken..

Liefs

Zeolietje

Zeolietje

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 maart 2011 - 23:13

kan je het zand mengsel niet opwarmen en de dampen opvangen?

Dan is het niet verdund

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures