Springen naar inhoud

Leuk onderzoek voor biologie?

• Log in om te kunnen reageren

l0ttjeee

l0ttjeee

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 maart 2011 - 12:44

Hallo,

ik moet voor biologie een eigen onderzoek opzetten, maar al mijn onderzoeken worden afgekeurd. Ik mag dus geen onderzoek hebben wat gebaseerd is op psychologie of waar ik mensen voor nodig heb om te testen.

Weet iemand een leuk onderzoek?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Ragbips

Ragbips

• >100 berichten
  • 221 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 maart 2011 - 12:53

Kijken of je een rat klassiek of operant kan conditioneren, bijvoorbeeld met een doolhof.

ArcherBarry

ArcherBarry

• >1k berichten
  • 3327 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 21 maart 2011 - 19:47

wat voor voorstellen heb je gedaan en waarom zijn ze afgekeurd?

Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Pas op! Chocolade kan je kleding laten krimpen!

Jaffaa

Jaffaa

• >25 berichten
  • 83 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 maart 2011 - 01:13

van wat voor niveau moet het onderzoek zijn, ik bedoel zit je bijvoorbeeld op een Lab-school of nog op Middelbare school..
en in wat voor richting wil je een onderzoek doen want biologie is best wel breed...

l0ttjeee

l0ttjeee

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 maart 2011 - 21:06

@ ArcherBarry: wat voor voorstellen heb je gedaan en waarom zijn ze afgekeurd?

Nou, ik wou eerst iets over regeneratie doen, en dan met regenwormen bijvoorbeeld. Het probleem was echter dat ik geen idee heb hoe ik dat in hemels naam moet bijhouden, de regenwormen moeten ergens van leven, hun leefomgeving moet worden nagebootst inweze, en dit werd te gecompliceerd naar mijn idee. Verder kwam ik dus alleen met psychologische onderzoeken en dat mocht niet... Ik zit in 6 vwo dus zit nog al vast aan de regels... Maar ik dacht misschien iets met bacterien ofzo, maar een specifiek experiment kon ik niet bedenken. Had alleen bedacht om te onderzoeken waar in het huis de meeste bacterien zitten, maar die was ook afgekeurd omdat die al werd gedaan in een andere klas.

Ik zit dus een beetje vast op het moment, hoop dat jullie me kunnen helpen!

Veranderd door l0ttjeee, 31 maart 2011 - 21:07

Jaffaa

Jaffaa

• >25 berichten
  • 83 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 april 2011 - 02:50

Als andere leerlingen een onderzoek doen naar waar in huis de meeste bacterien zitten dan kan het niet al te moeilijk zijn om want anders te verzinnen.. ik weet niet hoe veel jij kan doen op je lab, maar ik vind het altijd wel grappig om met DNA te werken.. een aantal leerlingen uit mijn klas hadden een keer een soort van crime scene gedaan, iedereen moest kauwgom kauwen en daarvan werd er 1 gepakt en dat was het onbekende monster, daar hadden ze het DNA uit geisoleerd en dit vergeleken met 'bekende' DNA profielen van alle leerlingen uit de klas.. dit is een Kit die je kan kopen...
als je met bacterien wil werken, dan zou je eiwitten tot expressie kunnen brengen en noem maar op wat nog meer mogelijk is.

kortom het is niet zo moeilijk om iets te vinden, het enige obstakel is dat je de spullen nodig hebt om het uit te voeren en ik weet niet of je die hebt.

greets,
Mike

PS als ik nog meer ideeen heb dan post ik ze wel...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures