menselijke emoties

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 113

menselijke emoties

ik zoek een overzicht met alle menselijke emoties

Gebruikersavatar
Berichten: 63

Re: menselijke emoties

Sometimes My Mind Plays Tricks On Me



-Echt Geluk, is slechts tijdelijk-

Berichten: 113

Re: menselijke emoties

bedankt

was nodig voor levensbeschouwing

Gebruikersavatar
Berichten: 63

Re: menselijke emoties

geen probleem

alleen is het wel soms handig als je eerst zoekt, en dan vragen stelt :roll:
Sometimes My Mind Plays Tricks On Me



-Echt Geluk, is slechts tijdelijk-

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: menselijke emoties

Rick261: Dat is geen (wetenschappelijk) overzicht van emoties. Dat zijn mantra's. Sommige woorden zijn wel emotie-gerelateerd, maar een heleboel ook niet.

Er is geen standaardindeling van emoties voorzover ik weet.

Dat kun je hier goed zien: http://changingminds.org/explanations/emot...%20emotions.htm

Jammer dat zo'n pagina niet zo makkelijk in het Nederlands te vinden is. Maar goed, met behulp van die lijst, een woordenboek en Internet kom je waarschijnlijk een eind, tomstein.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 1

Re: menselijke emoties

het boek van Nico Frijda De emoties vertelt je alles.

Een kort en bondig overzicht ken ik niet.

Het vraagt inspanning, maar het loont.

:wink:

Berichten: 1

Re: menselijke emoties

deze site is zeer de moeite waard om te bekijken als je zoekt naar hoe de menselijke geest en de emoties werken

www.awayfrompain.com

wetenschappelijk onderbouwd maar makkelijk te lezen

Gebruikersavatar
Berichten: 790

Re: menselijke emoties

Ik zie 'menselijke emoties' z'n gevolg hebben op de 'algehele gemoedsrust', ten aanzien van tijd :

Afbeelding

Het bewustzijn veroorzaakt 'schommelingen in de gemoedsrust op een kort tijdsbestek'

Het onderbewustzijn doet dat op langer termijn (vaak wordt gespoken over een marge van 7 jaar)

Berichten: 7

Re: menselijke emoties

Hoe groot is dat kort tijdsbestek? Want spreken we hier over een stemming of over emoties? Er is wel een groot verschil.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.293

Re: menselijke emoties

De 4 basisgemoedstoestanden waarvan het meest wordt uitgegaan zijn de 4 B's: Boos, Bang, Blij en Bedroefd. Met een beetje goede wil is elke emotie bij één van deze 4 onder te brengen.

groeten,
keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out.

Gebruikersavatar
Berichten: 790

Re: menselijke emoties

Hoe groot is dat kort tijdsbestek? Want spreken we hier over een stemming of over emoties? Er is wel een groot verschil.


Hoe kort dat korte tijdsbestek is, hangt af van in welke mate iemand het bewustzijn bepalend laat zijn, danwel onbewuste processen toelaat tot het bewustzijn. Het gevoel wordt daardoor beter een plaats gegeven, en krijgt het in zowel bewuste- als onbewuste denkprocessen z'n invloed. Gezien het bewuste denken z'n grote beperkingen heeft, vergeleken met onbewuste processen die sowieso laatsvinden, is het van uiterst belang om bewust je 'emoties' tegemoet te treden.

Reageer