WORST CASE SCENARIO

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 33

WORST CASE SCENARIO

weet iemand waar ik info hierover kan vinden? lieft in het nl maar eng is ook fine :wink:

tnx

Re: WORST CASE SCENARIO

Waarover?

Over het WORST CASE SCENARIO?

Waarbij? Warvan?

Gebruikersavatar
Berichten: 33

Re: WORST CASE SCENARIO

nou het zit zo. als ik weet wat het betekent zou het makkelijker zijn om iets erover te vertellen maar ik weet er niet zo veel van...

vandaag ook de topic :roll: ..

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: WORST CASE SCENARIO

Ik weet niet wat het met wiskunde heeft te maken, maar in het algemeen betekent het "datgene wat er in het slechtst denkbare geval kan gebeuren".

Dus wat gebeurt er als alles wat redelijkerwijs mis zou kunnen gaan ook daadwerkelijk misgaat.

Als je op school een par maanden je best niet doet, is het worst-case scenario dat je een jaartje over mag doen, dat je zakgeld wordt ingetrokken, dat je zomervakantietaken krijgt en dat je geplande campingverblijf met een paar maats van je niet door zal mogen gaan.

Heb je een papa met losse handjes, dan is een worst-case scenario nog uit te breiden met vul maar in. Of als je zelfmoordneigingen vertoont, dan wordt het worst-case scenario nog wat anders.....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 222

Re: WORST CASE SCENARIO

Qua wiskunde heeft dit volgens mij te maken met de speltheorie (Game Theory)

Je kunt hierbij denken aan dingen als het Prisoner's Dilemma
"If you're scared to die, you'd better not be scared to live"

Re: WORST CASE SCENARIO

Er gaat me ineens een lichtje branden.

Het begrip "worst case scenario" komt voor bij algoritmen.

Een programma zoekt bijvoorbeeld naar een kortste weg in een pad.

Als alles tegenzit (worst case scenario) dan doet het programma er 3 dagen over.

Maar meestal zit het wel ergens mee in het programma en gemiddeld doet het programma er 10 seconden over.

Het "handelsrijzigersprobleem" is er een berucht voorbeeld van.

Reageer