Terminatie nitroxide

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Terminatie nitroxide

Hey allemaal,

Ik ben met een afstudeer project bezig waarbij ik nitroxide radicalen gebruik. Ik ben zelf al druk op zoek naar informatie maar post dit toch om ideeën van buitenaf te krijgen.

Ik doe een NMP polymerisatie. Als ik klaar met ben deze polymerisatie moet ik een ringsluiting doen om de reactie te voltooien. Bij deze reactie gaat mijn nitroxide radicaal (dat aan het uiteinde zit) eraf waardoor mijn polymeren onderling gaan reageren en crosslinken. Deze crosslinking geeft een grote troep en is niet gewenst.

Nu ben ik op zoek om naar een manier om het nitroxide radicaal te vervangen door een groep die de ringsluiting niet hindert.

Broom kan gebruikt worden om het radicaal te vervangen maar is zelf een goede leaving group, dus niet bruikbaar. Misschien zou het triphenylmethyl radical bruikbaar zijn maar ik weet niet hoe het zit met de reactiviteit daarvan. En ik heb het stabiele radicaal Galvinoxy1 gevonden. Dit is nog maar een beetje een brainstorm met eindgroepen die mijn nitroxide eventueel kunnen vervangen.

Ik heb dus een groep nodig die mijn nitroxide kan vervangen en inert is in de ringsluiting.

Groeten,

Rik

1)A Stable Phenoxy Radical Intert to Oxygen

Reageer