Springen naar inhoud

Glycine buffer pH 7-8

• Log in om te kunnen reageren

Monique F

Monique F

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 mei 2011 - 13:04

Beste mensen van het chemie forum,

ik heb een pack insert van een diagnostische test waarin staat dat een van de componenten een 20 mM glycine buffer pH 7.9 bevat.

Glycine buffert alleen bij hoge en lage pH, dus Glycine-NaOH of Glycine-HCl.
Als je 20 mM glycine oplost in water, en op pH 7.9 stelt, dan verloopt de pH natuurlijk omdat deze niet buffert.

Wat zou deze 20 mM glycine buffer kunnen zijn? Is het dan een Good's buffer met daaraan toegevoegd glycine? Of zoiets als bicine of tricine?
Kan iemand me hierbij helpen?

Alvast bedankt!

Groet,

Monique

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 06 mei 2011 - 20:59

Ik denk dat je de leverancier moet vragen. Ik kan me voorstellen dat in de test ergens zuur of loog vrijkomt die door de glycine in zijn bufferbereik moet worden opgevangen om te voorkomen dat de pH te ver doorschiet.
Ik heb wel eens een acetaatbuffer in een kit gehad die alleen uit azijnzuur bestond maar in de test ging bufferen door het toevoegen van loog.

Monique F

Monique F

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 mei 2011 - 08:51

Bedankt voor je input.
De leverancier wil echter niets vertellen (geheimhouding). De test is niet gepatenteerd (om dezelfde reden).
De assay verloopt na menging van twee glycine buffers (eind pH tussen 7 en 8). De eind pH is belangrijk voor performance van de test en moet dus echt hetzelfde blijven.
Ik verwacht niet dat het te maken heeft met doorschieten van pH.
Ik heb wel op de Sigma site gezien dat er meerdere buffers zijn die glycine bevatten. Misschien dan toch een van die ?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures