Springen naar inhoud

verwerking polypropyleen


  • Log in om te kunnen reageren

#1

rominake

    rominake


  • 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 mei 2011 - 16:11

Hey, ik moet voor mijn eindwerk weten bij welke temperatuur polypropyleen verwerkt wordt. Kan iemand mij hiermee helpen? Want je hebt een glastransitietemperatuur van -10C en een smeltpunt bij 170C. Dus het zou daar tussen moeten liggen, maar ik vindt nergens hoeveel... Alvast bedankt!!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

yump

    yump


  • 0 - 25 berichten
  • 24 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 mei 2011 - 17:29

polyprop verwerk je met extrusie boven zijn smeltpunt anders heb je geen vloei.
Temperatuur rond de 230C is daarbij een mooie temperatuur (al naar gelang visositeit, vulstoffen etc.). Er is genoeg te vinden op Internet icm extrusie

#3

engineertje

    engineertje


  • 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2011 - 10:51

Klopt, alleen omdat er geen specifieke techniek gevraagd wordt is het wat lastig advies te geven.
Bij vacuvormen (thermoforming) ga je wel net onder het smeltpunt zitten.





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures