Significant?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 56

Significant?

Beste allemaal,

Ik heb bijgehouden in mijn reacties het volgende:

- reactie tijd (uren)

- temperatuur

- conversie

Nu heb ik op een gegeven moment koeling gebruikt op de reactor.

Ik wil nu weten of er een significante relatie is tussen het gebruiken van koeling.

Ik heb een excel sheet als attachment toegevoegd.

Moet ik nu een 95% betrouwbaarheids interval maken, ik kom er niet meer wijs uit hoe ik dit kan bepalen.

Excel file --> Klikkerdeklik

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Significant?

Je Klikkerdeklik is niet toegankelijk.

Wat bedoel je verder met
een significante relatie tussen het gebruiken van koeling
Wat is een significante relatie?

En tussen... Tussen het gebruiken van koeling en wat...?

Berichten: 56

Re: Significant?

Ik bedien een reactor, en we hebben de leiding waar de voeding vandaan komt gekoeld.

Nu wil ik weten of er een relatie is tussen de conversie en de temperatuur in de reactor.

Aangezien de conversie schommelt, hebben we de leiding met voeding gekoeld om zo er zeker van te zijn dat de voeding in de vloeistof fase is en ook koel de reactor in gaat, zodat de reactor zelf niet als koeling gebruikt wordt voor de voeding.

Ik vraag me nu dus af is er een relatie tussen de conversie en de temperatuur in de reactor voordat we die koeling op de leiding hebben gezet, en ook nadat we de koeling erop hebben gezet.

Maar statistisch gezien kom ik er niet uit, hoe ik dit moet doen.

Moet ik een 95% betrouwbaarheids interval maken of moet ik naar de variantie kijken of standaard deviatie?

Hier staat mijn excel file

https://rapidshare.com/files/3439939192/con..._statistics.xls

Ik denk met een significante relatie aan dat een R2 hoger is dan 0,75 bijvoorbeeld, bij het uitzetten van conversie vs temperatuur.

Maar als ik dit zelf doe en er een lineaire lijn doorheen trek krijg ik een R2 van 0,05 wat aangeeft dat er zo goed als geen relatie is, maar misschien dat ik iets fout doe.

Reageer