ijzersulfaat + zoutzuur

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

ijzersulfaat + zoutzuur

Beste chemici,

Ik ben een absolute nul op het gebied van chemie en daarom wilde ik jullie de volgende vraag even voorleggen:

Een vriendin van mij dreigt al een hele tijd met zelfmoord, nu heeft ze het idee opgevat om H2S te maken. Ik wil niet weten hoe je het maakt, het enige wat ik wil weten is of ze't voor elkaar kan krijgen met ijzersulfaat en zoutzuur (uit de bouwmarkt). Dat liet ze me namelijk zien als zijnde haar ultieme exitplan. Kan iemand me vertellen wat er gebeurd als ze die twee goedjes samengooit? Komt er echt 'n gas vrij of gaat ze zichzelf gewoon opblazen.

Nogmaals, mijn excuses voor mijn wel heel beperkte kennis in het vakgebied en alvast bedankt voor elk nuttig antwoord.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: ijzersulfaat + zoutzuur

Nope, daar zit geen gevaar in. Er zal zelfs geen gasontwikkeling zijn. Misschien tijd om erop aan te sturen naar een psychiater te gaan voordat een trein door onvoorziene omstandigheden vertraging heeft... :cry:

Berichten: 3.145

Re: ijzersulfaat + zoutzuur

Allereerst wil ik jou aanraden om heel snel professionele hulp te gaan zoeken, liefst met haar toestemming, maar desnoods zonder!!!

Met ijzersulfaat en zoutzuur zal ze zichzelf niet opblazen noch vergiftigen, want dat reageert niet tot H2S. Maar laat dat je niet geruststellen. Als deze boodschap echt serieus is, dan moet je echt snel aktie ondernemen, want er zijn vele andere manieren om uit het leven te stappen.

Berichten: 2

Re: ijzersulfaat + zoutzuur

Dank jullie wel voor de snelle reacties, een hele opluchting dat dat spul alleszinds al niet te gevaarlijk is... En geloof me ik doe er alles aan om hulp te vinden, het is alleen vreselijk moeilijk om een gedwongen opname af te dwingen als "niet" familielid.

Maar dat heeft dan weer niks met chemie te maken.

Nogmaals hartelijk dank.

Berichten: 164

Re: ijzersulfaat + zoutzuur

Lupicor schreef: Dank jullie wel voor de snelle reacties, een hele opluchting dat dat spul alleszinds al niet te gevaarlijk is... En geloof me ik doe er alles aan om hulp te vinden, het is alleen vreselijk moeilijk om een gedwongen opname af te dwingen als "niet" familielid.

Maar dat heeft dan weer niks met chemie te maken.

Nogmaals hartelijk dank.
er zal wel geen gas ontstaan, maar dat betekent niet dat zoutzuur ongevaarlijk is!

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: ijzersulfaat + zoutzuur

Mensen die laten zien waarmee ze zich willen 'doden' vragen meestal alleen om aandacht. Een echte zelfmoordenaar doet het zonder verdere omwegen.

Dus laat je niet meteen gek maken en maak een afspraak met het Riagg

Reageer