Springen naar inhoud

protein structure

• Log in om te kunnen reageren

Jaffaa

Jaffaa

• >25 berichten
  • 83 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 juni 2011 - 06:34

yo,

allereerst wil ik zeggen dat ik niet precies weet of ik dit onderwerp in het juiste forum heb gepost.. is dit niet het geval mijn excuses daarvoor en verplaats het dan...

mijn vraag is:

ik zit namelijk voor mijn stage naar Eiwit structuren te kijken in het programma Chimera. Mijn Eiwit heeft een regio van 291-591 aminozuren en nou wil ik bijvoorbeeld de regio 477-576 aminozuren clonen in een bepaalde vector. Nou vroeg ik me af waar je op moet letten als je zo'n regio kiest in zaken of die regio intact (Folded) zal blijven nadat je hem gecloned heb en daaruit opuivert om andere dingen mee te doen..

greets,
Jaffaa

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

murru

murru

• >25 berichten
  • 86 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 juni 2011 - 08:59

Meestal bestaan eiwitten uit domeinen die elk een onafhankelijke functie hebben en die elkaars tertiaire structuur niet beïnvloeden. Eiwitdomeinen zijn vaak los van elkaar nog steeds functioneel en dus correct gevouwen.

Wanneer je echter niet het hele functionele eiwitdomein neemt, of delen van twee of meer aparte eiwitdomeinen, dan is de kans groot dat de polypeptide zich niet zal vouwen zoals in het oorspronkelijke eiwit. Er is nooit echt zekerheid in de voorspelling dat het zich wel of niet correct zal vouwen (de thermodynamica hierachter is zelfs te complex voor moderne computers), tenzij er iemand is geweest die het al voor jou heeft geprobeerd.

Jaffaa

Jaffaa

• >25 berichten
  • 83 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 juni 2011 - 06:42

o oke, bedankt voor je reactie..
ik weet ff genoeg voor zo ver en als ik meer moet weten dan post ik wel weer wat!

greets

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures