Ingrediënten schoonmaakmiddel

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Ingredi

Hallo,

Ik wil graag een nieuwe lijn schoonmaakmiddelen gaan verkopen aan consumenten, inmiddels heb ik "groen licht" om het in een aantal winkels van een bekend drogisterijketen en een bouwmarkt te verkopen.

De producten komen uit de EU, en voldoen volledig aan verordening 1907/2006 (REACh). Volgens verordening 1272/2008 (over de indeling, etikettering en verpakking van stoffen en mengsels) moet ik de ingrediënten op het etiket vermelden in het Nederlands.

Nu ben ik aan de hand van het MSDS aan het zoeken geslagen op het internet en natuurlijk veel kunnen vinden.

Ik kan van een aantal ingrediënten, waarvan ik wel alle registratienummers heb ( CAS , einecs) de Nederlandse benamingen niet altijd vinden.

Bestaat er een betrouwbare online database, waar ik dit makkelijk kan vinden ?

Bedankt alvast.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Ingredi

Vanwege eventuele patentoverwegingen bent U uiteraard niet bereid de samenstelling te plaatsen? Dat zou voor mij nl. handig zijn; de vertaling zou in een wip gepiept zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Ingredi

Een nieuw schoonmaakmiddel tussen de 10-duizenden anderen... succes.

De CAS nummer vraag levert met google al meteen resultaat. Type cas nummers, en hit 2 geeft al een bijna volledige lijst.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Ingredi

kijk maar eens goed op de verpakkingen van de concurenten hoe die het doen.

douchegel staat vaak in het engels gedeclareerd of met zoveel mogelijk dure benamingen dat jan alleman er niet meer uit komt maar de concurent precies weet wat je doet.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 2

Re: Ingredi

Hallo,

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Inmiddels natuurlijk verder gegoogled, en alleen de ingrediënten die in de verordening 1272/2008 staan dienen in het Nederlands vertaald te worden. De overige ingrediënten mag ik in de Engelse taal vermelden.

Fuzzwood, ik wil dit inderdaad (nog) niet doen, toch bedankt voor uw reactie.

Labstuff: Een nieuw schoonmaakmiddel tussen de 10-duizenden anderen... succes.

Bedankt, het "succes" zal ik nodig hebben. Gelukkig zijn er naast de 10 duizenden verschillende merken, ook miljoenen mensen die het gebruiken. Ik ga een gokje wagen.

Reageer