erwten met gibberelline hormoon

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

erwten met gibberelline hormoon

hoi iedereen, ik ben nieuw. Ik weet niet echt waar ik deze vraag moet stellen en of ik op deze site wel goed zit, maar ik probeer het toch even.

Ik heb een klein onderzoek uitgevoerd met erwten.

Ik heb 4 platen met elk 5 erwten genomen.

2 platen met gewone erwten en 2 platen met dwerg erwten,

Een plaat met gewone erwten en een plaat met dwergerwten zijn behandeld met gibberelline hormoonoplossing ( wat een groei bevorderende werking heeft ).Ik wilde dus het effect van deze oplossing op de erwten bekijken.

Na een week lang de lengte te hebben gemeten was de gemiddelde eindlengte voor dwergerwten rond de 40 mm en de normale erwten 25 mm.

De dwergerwten zijn dus 2x zo groot geworden!

Ik moet morgen een presentatie hierover houden en wilde jullie vragen of jullie weten wat waarschijnlijke oorzaken hiervoor kunnen zijn dat de dwergerwten groter zijn geworden dan de normale erwten. Ik heb namelijk mijn best gedaan om ze zo precies mogelijk op dezelfde wijze te behandelen.

Alvast bedankt.

Amrita

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: erwten met gibberelline hormoon

<Lekenmening>Dat hormoon heeft geen gelijk effect op verschillende soorten </>

Re: erwten met gibberelline hormoon

Een verschillende concentratie afhankelijkheid, je zult ook verschillende concentraties moeten testen om het optimum te vinden.

"Since GA regulates growth, applications of very low concentrations can have a profound effect while too much will have the opposite effect."

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Gibberellic_acid

Reageer