Springen naar inhoud

NO3 EN PO4

• Log in om te kunnen reageren

Mauss

Mauss

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 juli 2011 - 19:49

hallo allemaal :)

ik heb een hobby met aquaria , en ik wil graag weten hoe ik mijn verhoudingen kan uitrekenen met het teovoegen van PO4 en NO3 dit ivm planten groei uiteraard onder water

Momenteel zijn deze waardes vrijwel nihil te noemen en ik kan deze gaan aanvullen met sterk geconcentreerde vloeibare PO4 en NO3

ff wat info

inhoud water 350L + 10L filter inhoud = 360 liter

Ideaal zou zijn 15-20 mg/l NO3
en 1,0-1.5 mg/l PO4

nu kan ik NO3 gaan toevoegen dat zou dan gaan 10ml per 500l verhoogt de NO3-concentratie met 2.0ppm en de k-concentratie met 1.3ppm

en dan PO4 ook 10ml per 500l verhoogt de PO4-concentratie met 0.1ppm

mijn vraag is dus , hoe kan ik makkelijk berekenen hoeveel ml ik nodig heb om de bovenstaande ideale waardes te behalen.

ik kan uiteraard wel een klein beetje rekenen, dit gaat me net een stapje te ver dus ik zou graag hulp willen in roepen via deze weg ik hoor het heel graag :)

mvg maurice

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Echtepino

Echtepino

• >250 berichten
  • 794 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 juli 2011 - 10:09

Hier heb ik nog nooit van gehoord, als er ook vissen zwemmen in die tank (en daar ga ik van uit) dan heb je al snel een probleem met TEVEEL nitraten en fosfaten... dus moet je regelmatig water verversen.

Tsjerk

Tsjerk

• >100 berichten
  • 216 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 juli 2011 - 10:35

Je moet eerst weten wat de concentratie nitraat is van je stock oplossing. Kun je die uitrekenen? Ik denk dat als je dat uit hebt gerekend dat je ook niet veel problemen meer hebt met het uitrekenen van de hoeveelheid die je nodig hebt voor 360 liter.

Mauss

Mauss

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 juli 2011 - 22:06

als ik het goed heb gedaan staan alle gegevens daar die ik kan.achterhalen voor.bijde stoffen

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 05 juli 2011 - 22:19

Ik denk niet dat het veel zin heeft, als je filtersysteem goed werkt haalt die het er direct weer uit.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures