MATLAB gratis download

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 83

MATLAB gratis download

Hallo allemaal,

Voor een bepaalde berekening op mijn werk heb ik het programma MATLAB nodig; ik heb al op internet gekeken of ik dit programma kan downloaden. Nu kan ik nergens een download vinden waarbij het programma gratis is.. De meeste links leiden naar een site waarbij je een trial kunt downloaden (geen goede ervaring mee) of je moet betalen.

Weet iemand misschien toch een site waar je MATLAB gratis kunt downloaden? Ik heb dit programma nodig en wil er eigenlijk geen geld aan uitgeven.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: MATLAB gratis download

als je werk het vereist, zal je werkgever het toch aanbieden? Althans, zo is dat bij mijn studies toch.
This is weird as hell. I approve.

Berichten: 83

Re: MATLAB gratis download

In het geval dat ik geen MATLAB heb waarschijnlijk wel..

Maar ik heb op mijn pc thuis wel MATLAB, maar deze pc is enorm traag en dan kan ik op het werk niet de berekeningen uitvoeren. Daarom zou het dus handig zijn als ik het programma ergens gratis kon downloaden.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: MATLAB gratis download

Sorry, dit is niet mogelijk.

MATLAB is een programma waar je nou eenmaal voor moet betalen. Er zijn wel speciale versies voor studenten die goedkoper zijn.

Oplossingen zijn er in de vorm van een laptop die je zowel thuis als op je werk kunt gebruiken (goedkoper dan een MATLAB-licentie) of in de open-source software.

Kijk dan eens naar Octave.

Enne, ik hoef neem ik aan niemand te vertellen dat het hinten naar illegale sites niet is toegestaan hè? Mooi, dan hoef ik het topic ook niet te sluiten namelijk!
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 83

Re: MATLAB gratis download

Helaas..

Ik had al een trial uitgeprobeerd, die heb ik ook netjes thuisgestuurd gekregen. Maar het programma bevatte niet de elementen die ik nodig had.

Bedankt voor de informatie, ik was er al bang voor.

Reageer