Springen naar inhoud

Applied science Eindhoven

• Log in om te kunnen reageren

trem89

trem89

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 juli 2011 - 15:48

Goededag,

Graag wil ik me even voorstellen zodat je een enige beeld kunt vormen.
Ik ben Mert en ik ben 20 jaar. Sinds kort beschik ik overMBO n4 Administratie diploma die mij freeticket bezorgd naar Applied science.

Na aantal beroepskeuzetesten en twijfel van 2 jaar lang heb ik besloten om voor Applied science te kiezen. Want:
- Ik ben analyste
- Ik wil graag weten hoe sommige dingens werken.
- Ik wou Biochemie kant op, maar ik ben niet zeker.

Wiskunde: Mbo
Natuur - scheikunde Vmbo kader
Biologie Vmbo kader
Nl, Engels Mbo

Vragen:

- Graag wil ik tips van jullie over welke boeken ik het beste kan lezen om Natuurkunde, Scheikunde, Biologie op Hbo niveau te krijgen.
Ik lees nu VWO Biologie voor jouw B1 bovenbouw, maar het punt is dat er
weinig technische uitleg is. Biologie havo
Getal en Ruimte havo NG/NT 1 2e fase van 1999

- Elke jaar hadden wij boeken moeten kopen waarvan het plastic nog om heen zat aan het einde van het jaar. <Dat wil ik graag verkomen. Welke boeken heb ik daadwerkelijk nodig. Fontsy Applied Science Eindhoven.

- Laptoptas: Ik ben van plan om een rug laptoptas te kopen waarmee je laptop en boeken kunt dragen. Handig of juist niet, wat is jullie ervaring?

Gefeliciteerd je bent bijna aan het einde :twisted: . Bedankt voor het lezen en hopelijk geef je feedback.

Gr Mert

Veranderd door trem89, 12 juli 2011 - 15:49

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

diazerium

diazerium

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 juli 2011 - 14:10

beste Mert, een goede beslissing om je te verdiepen met een nieuwe opleiding. Met de vele practische bezigheden wel een heel ander werkveld. Ik wens je veel succes toe!

Om je via zelfstudie alvast voor te bereiden is een uitstekend voornemen! Het verloopt echter moeizaam aan de hand van nederlandse middelbare school boeken. Je huidige keuze is op zich prima. Er horen ook antwoordboeken bij. Misschien kan je die via bol.com nog vinden. Als titels voor natuurkunde en scheikunde kun je zoeken naar 'natuurkunde overal' en' chemie overal' Beiden zijn voor havo Ng/Nt (deel 1 en 2) te verkrijgen.
Wil je een compact overzicht van de te bestuderen stof met uitgebreide uitleg en uitwerkingen in een boek, dan raad ik je aan om de (amerikaanse) SAT subject Test Biology, SAT subject Test Physics en SAT subject Test Chemistry (elk ± 10 EUR) door te nemen, welke uiterst volledig zijn, juist geschreven zijn voor zelfstudie en een zeer goede start garanderen op het HBO.

Veel succes toegewenst!

Maundu

Maundu

• >100 berichten
  • 149 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 juli 2011 - 16:36

Hallo Mert,

Ikzelf heb ook de opleiding applied science in Eindhoven gedaan! even vlug uit mijn hoofd gebruikten wij de volgende boeken:

- Chemistry van McMurry
- Organic Chemistry van Bruice
- Principles of instrumental analysis van Skoog
- Atkins' physical chemistry

De andere vakken weet ik zo niet meer. Mss kun je de school even bellen.. die kunnen je vast verder helpen aan de complete lijst..

Leuk feitje.. veel van die boeken kun je gratis downloaden op torrents sites als ebooks.. als je die op je laptop zet hoef je niet met boeken te gaan slepen!

En over die laptoptas.. Ik heb een rugzak en vind dat prima.. zit fijner dan een schouderband en kan meer in..

ik hoop dat er iets mee kan!

Maundu

Maundu

• >100 berichten
  • 149 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 juli 2011 - 16:37

Hallo Mert,

Ikzelf heb ook de opleiding applied science in Eindhoven gedaan! even vlug uit mijn hoofd gebruikten wij de volgende boeken:

- Chemistry van McMurry
- Organic Chemistry van Bruice
- Principles of instrumental analysis van Skoog
- Atkins' physical chemistry

De andere vakken weet ik zo niet meer. Mss kun je de school even bellen.. die kunnen je vast verder helpen aan de complete lijst..

Leuk feitje.. veel van die boeken kun je gratis downloaden op torrents sites als ebooks.. als je die op je laptop zet hoef je niet met boeken te gaan slepen!

En over die laptoptas.. Ik heb een rugzak en vind dat prima.. zit fijner dan een schouderband en kan meer in..

ik hoop dat er iets mee kan!

trem89

trem89

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 juli 2011 - 17:23

Dank jullie wel voor jullie reacties.

Wat betreft de ebooks ik ben al een paar gevonden, maar werkt het fijn?

Ik kan nu makkelijk thuis achter computer lezen, maar werkt het fijn in de klas, lab?

Enige ervaring?

Maundu

Maundu

• >100 berichten
  • 149 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 juli 2011 - 09:41

In de klas heb je voornamelijk powerpoint presentaties van de docenten. Je boeken gebruik je het meeste bij zelfstudie en projecten..

Persoonlijk vond ik de ebooks geniaal werken.. Ik had mijn "echte" boeken in mijn kluisje liggen.. Altijd makkelijk.. Maar het is erg fijn om jezelf geen bult te sjouwen aan die boeken..

I het lab heb je zoiezo geen boeken nodig.. je bereidt je practicum tantevoren voor in je labjournaal en vanuit daar werk je..

ArcherBarry

ArcherBarry

• >1k berichten
  • 3338 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 18 juli 2011 - 13:31

Ik heb zelf een laptoptas ooit gekocht bij een Duitse discounter die met een A begint. Deze tas heeft voor mij een ideaal systeem waarmee ik hem aan de zijkant van mijn fiets kan hangen (met 20km heen en 20km terug via de Oosterbeekse heuvels is op je schouder laten hangen best zwaar). Echter had ik dan ook altijd schone kleding in de tas zitten.

De tas was ideaal voor mijn notitie blokken hand-outs en eventueel die paar boeken die ik nodig had bij het schrijven van verslagen of als naslag werk. De WUR heeft ook een leuk digitaal systeem waar bijna alle powerpoint presentaties op staan, dus die waren ook nooit ver weg.

Nu met mijn thesis onderzoek is de tas alsnog handig om mijn documentatie en enkele journals bij elkaar te houden. Al in al best een handig dingetje

Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Pas op! Chocolade kan je kleding laten krimpen!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures