Laboratorium spullen bestellen PARTICULIER

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Laboratorium spullen bestellen PARTICULIER

Hallo ,

Ik ben op zoek naar een webshop die laboratoriumspullen verkoopt OOK aan particulieren dus niet uitsluitend aan labs en bedrijven.

Dit omdat ik een opstelling thuis wil maken die phytoplankton ( 60-153 um ) kan scheiden van zeewater.

Ik heb thuis kweekemmers staan waar ik phytoplankton en zooplankton in kweek.( voor zeeaquarium hobbie )

Omdat het water erg veel meststoffen (NO3 en PO4 ) bevat wil ik de phyto niet direct ( met zeewater )aan het aquarium toevoegen maar deze scheiden van het zeewater wat deze meststoffen bevat.

Zoals gezegd heeft de phytoplankton een diameter van 60 tot 153 micrometer.Ik dacht aan de volgende opstelling zoals kant en klaar verkocht word in Amerika.

http://cgi.ebay.com/1000-mL-FILTRATION-FLA...415607938918386

Weet iemand waar ik de onderdelen voor een dergelijke opstelling in NL kan bestellen inclusief het benodige filterpapier.

Ik heb geen bedrijf en www.labstuff.nl heeft alles van deze opstelling op uitverkocht staan en is dus geen optie.

Als iemand overigens een slimmer methode of techniek weet waarmee ik het scheiden kan bewerkstelligen, noem dit graag, bestaat er bv een zeer fijn net/gaas waarmee ik simpelweg het plankton uit het water kan vissen?

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Laboratorium spullen bestellen PARTICULIER

Ik neem aan dat een gewoon koffiefilter te snel dichtslaat?

En dan zo'n groot filter van een 40 kops machine?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Laboratorium spullen bestellen PARTICULIER

En als er 1 teveel doorlaat, zet er dan 2 of meer inelkaar en bevochtig deze van tevoren.

Berichten: 2

Re: Laboratorium spullen bestellen PARTICULIER

Tot hoeveel micron kan een standaard koffiefilter dan filteren? Ik heb het wel geprobeerd maar niet alle phyto word idd opgevangen en filter slaat meteen dicht.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Laboratorium spullen bestellen PARTICULIER

Dat is niet uitverkocht, je kijkt denk ik bij het 2e hands glaswerk en dat kan inderdaad uitverkocht staan, maar verderop in het menu staan ze gewoon nieuw te koop. Vaak staat er iets uiverkocht omdat sommige malloten 4,5x hetzelfde voor de gein bestellen zonder te betalen.. en dan raakt de voorraad op de site inderdaad een keertje uitgeput.

Overigens heb ik een buchner en afzuigkolf gewoon 2e hands liggen....

En ook die handpomp staat op de site.

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Laboratorium spullen bestellen PARTICULIER

60 micron is niet zo heel klein, orde van grootte van cement.

0,15 mm is zelfs in de buurt van fijn zand.

Het moet dus mogelijk zijn om een metaalgaasfilter te bemachtigen die dit probleem loos filtreert.

En een panty? Vroeger vistte ik toch plankton uit de sloot met een panty...

Reageer