Springen naar inhoud

DNA (nucleair) uit haren

• Log in om te kunnen reageren

Milou

Milou

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 augustus 2011 - 20:56

Hoi,

Een studiegenootje heeft onderzoek gedaan naar de invloed van water, temperatuur en de incubatietijd van deze invloeden op haren.
Zij heeft verschillende keren geisoleerd, maar kreeg onduidelijke resultaten. We willen graag weten hoe dit kan..
Ik zal hier een korte samenvatting geven van het onderzoek..

Er is 4 keer geisoleerd met de investigator kit.
1e isolatie: alleen de positieve controle deed het op de 1% gel, na de PCR helemaal geen resultaat dus optimalisatie. Op de nanodrop was ook niks te zien.
2e keer hetzelfde, niks op de 2% gel en niks bij nanodrop. ook quant-IT geprobeerd, maar geen concentratie dus niet op PCR gezet.
3e keer zonder onze omstandigheden en toen hadden we wel resultaat, mooie bandjes bij de juiste grootte.
4e keer isoleren (alleen positieve op 1% gel) hadden we wel bandjes bij onze kleine primer set na PCR(amelogenine), maar bij de grote deed ook de positieve controle het niet.

Er zijn 20 haarwortels gebruikt per monster, waarvan je verwacht dat dit in ieder geval bij de Quant-IT wel te zien moet zijn. Ik heb zelf hiernaast ook DNA uit haren (die in het water hadden gelegen) geisoleerd en kreeg hierbij op de nanodrop zelfs resultaat en deze is toch iets minder qua detectie dan de Quant-IT. Dus waarom werkt het niet bij deze isolatie? Alleen de isolatie kit is anders, maar hij blijkt wel te werken (3e isolatie)

Als iemand ideeen heeft, hoor ik het graag.
Alvast bedankt.

Groetjes Milou

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures