Springen naar inhoud

[scheikunde] Inspiratie eindwerk wetenschappen

• Log in om te kunnen reageren

gertsteurs

gertsteurs

• >25 berichten
  • 52 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 september 2011 - 20:10

Hey allemaal!

Ik zit met een vervelende kwestie: voor school moeten we voor chemie een eindwerk maken over een onderwerp naar keuze, waarin een tweede wetenschap zit verwerkt.
bv: het effect van roken op je gezondheid (chemie: welke reacties vinden plaats en waarom enzo + biologie: welk effect op je lichaam)

Maar dat is een voorbeeld dat we niet mochten nemen...

Heeft iemand toevallig inspiratie en kan mij dan aan een onderwerp helpen? :)

Dankjewel!

Gert

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

zheddie

zheddie

• >100 berichten
  • 150 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 september 2011 - 22:00

Insecticides zoals malathion en parathion?
Zijn voorbeelden letterlijk uit mijn cursus medicinale chemie.
Welke chemische reacties ze in het lichaam teweeg brengen en wat voor biologisch effect dat kan hebben in de mens en bij het insect.
Vond ik alvast een interessant onderwerp!

Anesthetica...

Gewoon geneesmiddelen in het algemeen: de meeste van hen hebben een duidelijke chemische reactie die reeds werd aangetoond, (chemie) het effect op de patiŽnt is dan uiteraard een stukje biologie...

Mijn voorbeelden zijn wel vrij gelijkaardig aan dat van het roken dat jij al aanhaalde, maarja...

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2446 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 september 2011 - 09:17

chemische poluenten in ons milieu, waar je dan kan gaan naar klimaatwetenschap, of effect op het leven (biologie)

nieuwe geleiders/supergeleiders: welke materialen (chemie), en hoe zit dat nu precies met geleiding? (fysica)
This is weird as hell. I approve.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures