Electrochemisch het oplosbaarheidsproduct bepalen.

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 21

Electrochemisch het oplosbaarheidsproduct bepalen.

Ik moet een praktische opdracht uitvoeren bij Scheikunde, ik heb alleen een opdracht gekregen en daar moet ik dan zelf het werkplan etc bij maken.

Dit is de opdracht: Bepaal electrochemisch het oplosbaarheidsproduct van lood(II)jodide. Gebruik hierbij de wet van Nernst.

Ik weet al hoe ik de berekening na het experiment kan uitvoeren (om het oplosbaarheidsproduct te berekenen), maar vooral met de opstelling van de elektrochemische cel heb ik moeite. Dus daar heb ik nog een paar vragen over:

- Bij een elektrochemische cel heb je ook een vloeistof in de 2 ruimtes (de ruimte waar de elektrode in zit), ik heb toen gekeken in Binastabel 45 en ik denk dat de stof Pb(NO3)2 daarvoor goed is. Klopt het dat ik deze stof als vloeistof voor in de ruimtes kan gebruiken?

- Ook heb je als elektrode meestal gewoon een vast staafje van de stof, bij lood is dit geen probleem, maar bestaat er wel vast jood? En zo niet, hoe kan ik dan toch lood gebruiken in het experiment?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vragen!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Electrochemisch het oplosbaarheidsproduct bepalen.

Beschrijf dan eens welke reacties je met je keuzes denkt te realiseren en hoe je daaruit het oplosbaarheidsproduct kunt berekenen?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Electrochemisch het oplosbaarheidsproduct bepalen.

Ik zie nu dat dit een dubbelpost is.

Dat is NIET toegestaan.

Topic gesloten.

Hier verder.

Gesloten