Springen naar inhoud

MS/MS kwantitatief

• Log in om te kunnen reageren

PhD ine

PhD ine

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 september 2011 - 15:19

Hoi,

ik vroeg me af hoe je de gevoeligheid bepaalt van een MS/MS toestel. Kun je dit gewoon doen door de sensitivity coeffic. te berekenen (wat uiteindelijk hetzelfde is als de responsfactor)?
Of wat zet je t.o.v. wat uit?

Een tweede vraag was: Hoe bepaal je een IDL? IDL is de conc. nodig om een signaal te produceren dat min. 3x de standaardafwijking is van de instrumentele ruis. Maar hoe bepaal je dan die instrument. ruis?

alvast bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

AnVermeulen

AnVermeulen

• >25 berichten
  • 26 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 september 2011 - 13:33

De gevoeligheid of performantie van een MS wordt normaal altijd gecontroleerd m.b.v. een tune.

Instrument ruishoogte moet je gewoon even meten zoals je de piekhoogte meet. Ik weet niet met welke software je werkt, maar normaal kun je gewoon de hoogte van een stukje basislijn meten. Om die IDL dan te bepalen, maak je gewoon een oplossing met een gekende conc., en bereken je dan snel even de signaal/ruis-verhouding bij deze concentratie. Een klein omrekeningetje leert je dan bij welke concentratie de signaal/ruis-verhouding 3 zal zijn.

PhD ine

PhD ine

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 september 2011 - 15:00

Dank voor de reactie maar het is niet echt een hulp geweest.

Het gaat om het bepalen van enkele kwantitatieve parameters (voor nieuwe HRMS methode). Dit zal gebeuren aan de hand van analytische standaarden in organisch solvent.
Hiervoor zal de respons van detector, lineariteit, gevoeligheid, intra- en interday precisie en IDL bepaald worden.

De gevoeligheid bepalen vond ik ergens terug met behulp van helling van gemeten signaal uitzetten tov. conc./massa!? De referentie vind ik echter niet meer terug maar ik zou wel moeten weten wat dit betekent.

De IDL kun je natuurlijk via uw programma gaan bekijken maar mn vraag is HOE ga je dit bepalen, dus WAT gaan we injecteren om dit te bepalen? Het lijkt me logisch geen blanco matrix te gebruiken want matrix geeft nog meer ruis. Een gewone blanco zou ik nu ook niet nemen omdat je dan vnl. ruis van solvent gaat opmeten. De instrumentele ruis moet dus echt wel de electronisch ruis zijn, en het is me nogal een raadsel hoe je dit doet.
Kun je bv. zeggen we injecteren 0 ul en dan alle doorlaat van ionen vanaf het sample/injectienaald blokkeren (door zodanig met de energiŽn te spelen van bijv. uw quad en collision cel) zodat je uiteindelijk enkel uw electronische ruis meet??

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures