Springen naar inhoud

Eindwerk chemie

• Log in om te kunnen reageren

Ikram.B

Ikram.B

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 september 2011 - 20:38

Beste mensen,
ik zit met een groot probleem. Ik zit in mijn 6e middelbaar en studeer Chemie. [|:-)] Dit jaar moet er een eindwerk gemaakt worden maar ik heb echt geen idee over wat ik mijn eindwerk zou kunnen maken. Ik wil niet gewoon over 1 element spreken dus dacht ik meer aan een chemisch proces die ik dan in 3 grote delen kan bespreken en uitleggen. Ook is er een praktisch gedeelte ivm dan met het onderwerp. Mijn eerste idee was een [kern] "stinkbom" [kern] maken maar dat vond de leerkracht niet zo'n goed idee ivm met het labo gedeelte. Heeft iemand hier een idee?
Wachtend op uw hulp dank ik uu !! :)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 september 2011 - 22:32

Stinkbom... geurstoffen in het algemeen misschien, en als je 3 delen wil, zou je misschien 3 zintuigen kunnen aanspreken. Kleur, geur en temperatuur zijn misschien wel goede onderwerpen.

Ikram.B

Ikram.B

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 september 2011 - 18:46

Heej, ja dankjewel zo ben ik all een stap verder :)
Ik dacht misschien ook aan chromatografie, iemand hier voor een idee?,
groetjes

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 13 september 2011 - 18:54

Oh dat is helemaal leuk om bijvoorbeeld parfums te scheiden en dan kijken welke luchtjes daar allemaal apart inzitten. Zelfde geldt voor mengseltjes kleurstoffen.

hllaan

hllaan

• >100 berichten
  • 164 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 september 2011 - 22:10

als de middelen het toelaten zou je ook kunnen proberen een geurstof te synthetiseren.

ArcherBarry

ArcherBarry

• >1k berichten
  • 3322 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 september 2011 - 00:10

Head space aroma samenstelling van verschillende voor consumptie geschikte vissen.

ofwel is er aroma verschil bij ongeveer even verse vis(filets) tussen verschillende vissen

denk aan een brasem/panga/ongerookte paling (zoetwater) zalm (kweek) en kabbeljouw/heek/schol/schelvis (zeevissen)

dan niet de meest bedorven vissen nemen maar dan zelf naar een afslag gaan en daar echt verse vis halen.

het is maar een idee

Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Pas op! Chocolade kan je kleding laten krimpen!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures