Springen naar inhoud

- - - - -

Zelf wijn maken

• Log in om te kunnen reageren

idk175

idk175

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 september 2011 - 14:37

Hoi, ik ben begonnen met thuis zelf wijn maken. Weet iemand wat het maximaal te bereiken alcohol percentage is (zonder toevoegen zoals bij Sherry en Port).

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 september 2011 - 15:06

Ongeveer 14-15% (v/v). Daarboven legt de gist het loodje.

homegrown

homegrown

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 september 2011 - 10:01

Wat voor wijn ga je maken?

ik maak zelf al jaren wijnen. vooral wijnen van Bloemen en Kruiden. Juist die alternatievere wijnen vind ik mooi en interessant. Ik ben zlef weleens tot 17% gekomen. kies voor een goede culture!

Avontuur der Smaken heeft sinds kort een website waar je ook je zelfgemaakte producten blijkbaar kunt presenteren. Best leuk.

Ik wens je veel succes met je 'sterke drank';-)

vrgr, Jos

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 september 2011 - 08:38

Ik maak al jaren zelf wijn van druiven uit eigen tuin (wijndruiven) en fruit zoals appels, pruimen, kersen en ook winterwortel/rozijnen. Deze laatste geven samen een sherrysmaak die, als je het niet weet, bijna niet van echte sherry is te onderscheiden.

Met een speciale sherry-gist ben ik al enkele keren tot 20 % gekomen. Dat is het maximum dat voor die gist bekend is (staat tenminste in de ¬īboeken¬ī).

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures