Springen naar inhoud

koperasetaat maken

• Log in om te kunnen reageren

necip

necip

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 oktober 2011 - 19:39

hallo, ik had op thuisexperimenteren.nl een proef gezien om koperasetaat te maken, dat heb ik gedaan. Mijn vraag is maar wat kan ik nu met dat koperasetaat doen en dus voor wat kan ik het gebruiken? Kan ik daarmee een andere proefje doen of wat anders. Ik ben nu nog bezig met de proef en had kleinbeetje waterstofperoxide 3% bijgevoegt in de glas met dop.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

tjiddles

tjiddles

• >100 berichten
  • 119 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 oktober 2011 - 14:47

aparte aanpak,

eerst iets maken en dan pas na gaan denken over het nut of gebruik van de geproduceerde stof.

je kan er een koperspiegel mee maken.
tevens is het een mooie kleurstof om mee te verven.

en het is trouwens acetaat (om maar eens te mierenn**ken)

Veranderd door tjiddles, 05 oktober 2011 - 14:48

necip

necip

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 oktober 2011 - 20:26

oke dank u wel, heeft u een link waar het uitgelegd wordt hoe ik koperspiegel kan maken van koperacetaat. alvast bedankt!

necip

necip

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 oktober 2011 - 17:20

Ik heb op youtube gezien hoe het gemaakt wordt dus hoeft niet meer. Ik ga wel vandaar kijken en dan koper spiegel maken in een reageerbuisje. Maar de probleem is dat ik geen reageer buisjes meer heb ik had er paar van iemand paar jaar geleden gekocht, maar waar kan ik ze namelijk nog meer kopen? winkels of website's liefst winkels in nijmegen of in gelderland.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures