Springen naar inhoud

ammoniumstikstof

• Log in om te kunnen reageren

rob k

rob k

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 oktober 2011 - 13:02

ik moet een eindwerk maken over ammoniumstikstof bepaling in water en voor de algemene inleiding moet ik ook effecten op water en milieu zoeken.

ik heb verschillende boeken en sites doorzocht maar vind amper info

weet er iemand nog sites of informatie waarmee ik verder kan

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

LizanneS

LizanneS

• >25 berichten
  • 80 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 oktober 2011 - 13:21

Ik heb even op google gezocht en vindt toch aardig wat informatie over de invloed van ammoniumstikstof op het milieu, of de werking hiervan in het milieu.
of wil je weten hoe je de bepaling moet uitvoeren?

rob k

rob k

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 oktober 2011 - 10:23

ik heb het ook gegoogeld maar ik vind alleen maar info over stikstof of ammonium in water maar maar een klein tekstje over ammoniumstikstof. kan je misschien de links even in een reactie zetten. over de bepaling zit ik alleen een beetje vast met de reactie vergelijking maar daar kom ik wel uit denk ik.

LizanneS

LizanneS

• >25 berichten
  • 80 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 oktober 2011 - 12:07

Ik heb gezocht op 'ammoniumstikstof milieu'.
daar staat echt wel iets tussen over ammoniumstikstof in het milieu, bij mij de 9e link. Kijk zelf maar eens.

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 oktober 2011 - 12:32

ik heb het ook gegoogeld maar ik vind alleen maar info over stikstof of ammonium in water maar maar een klein tekstje over ammoniumstikstof.

rob k, waarom zou je de informatie op de sites over ammonium niet raadplegen?

Het is het ammonium dat effect heeft in het milieu. Dat is een ander effect dan nitraat. Op het moment dat ammoniumstikstof of nitraatstikstof als vrij stikstof in het milieu terechtkomt, is het effect van beide gelijk: het is allebei stikstof.

Ik krijg de indruk dat je alleen zoekt op ´ammoniumstikstof´ en niet beseft dat het feitelijk om ammonium gaat.

Bij de bepaling van ammoniumstikstof in water bepaal je feitelijk de som van ammoniak NH3 en ammonium NH4+. De verhouding waarin beide voorkomen hangt af van de pH van het water.Daarom wordt het resultaat altijd uitgedrukt als mg(ammoniumstikstof) per liter. Dit is een eenduidige eenheid, waarin in het midden wordt gelaten of het ammoniumionen of ammoniak is.
Bij nitraat, als voorbeeld, is dit anders: er is maar één nitraat en dat is NO3-. Meestal wordt dan resultaat dan ook uitgedrukt als ´gewoon´ mg/l.

Mijn boodschap: zoek op ammonium, ook voor wat betreft de bepaling in water.

Hier is alvast een methode: klik

Veranderd door Marjanne, 28 oktober 2011 - 12:34

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Vacatures