Ontgassing eluens

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 244

Ontgassing eluens

Een simpele vraag, waar ik op school een beetje dubbel antwoord op krijg. Het ontgassen van eluens, de ene docent zegt dit, de ander dat. Twee opties:

1) Organische en waterige component apart ontgassen; nadeel hiervan, met mengen water en organische component schijn je lucht te introduceren.

2) Eerst alles afmeten en mengen, dan gewoon ontgassen, dus niet apart; nadeel hiervan, er verdampt een klein beetje organische component bij de ontgassing, dus verandering van de polariteit van het eluens

Ik weet niet wat het beste is?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Ontgassing eluens

Lucht in je systeem en dan je kolom slopen is duurder dan een beetje polariteit verliezen.

Berichten: 244

Re: Ontgassing eluens

Dus jij zegt: optie 2?

Berichten: 244

Re: Ontgassing eluens

Ik zou zeggen optie 2. Een beetje polariteit verliezen is niet erg, want als je het altijd op dezelfde manier doet, maak je je fout reproduceerbaar. Dus dat lijkt me niet erg.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Ontgassing eluens

Ben je nou een discussie met jezelf aan het houden? :D

Optie 2 lijkt me beter. Ik vraag me trouwens af of je heel veel modifier verliest bij ontgassen hoor.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 244

Re: Ontgassing eluens

Hahaha, ja beetje wel. Ik was erover aan het nadenken.

Dank voor de reacties Fuzzwood en Beryllium :D !

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Ontgassing eluens

Het helpt soms je gedachten op papier te schrijven zegt men, het is schijnbaar geëvolueerd tot het schrijven van deze gedachten op een internetforum. :P

Berichten: 83

Re: Ontgassing eluens

Ook ik ben het eens met optie 2.

Ontgassen kan gewoon als je het mengsel gemaakt hebt. Als je namelijk je vloeistoffen apart ontgast en dit vervolgens bij elkaar doet creëer je weer lucht. En kun je dus opnieuw beginnen.

Reageer