Springen naar inhoud

[scheikunde] PWS aspirine

• Log in om te kunnen reageren

No11

No11

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 november 2011 - 12:14

Ik zit nu in 6VWO en doe mijn profielwerkstuk over aspirine. Ik wil graag zelf aspirine maken en dan sommige hulpstoffen variŽren en dan door middel van experimenten daar de effecten van onderzoeken m.b.t. oplosbaarheid, hardheid, gereguleerde afgifte, bestand tegen zuurgraad

Op internet heb ik bijsluiters van aspirine gevonden met daarin de stoffen die erin zitten. Ik heb op wikipedia zitten kijken wat deze stoffen voor functie hebben, maar ik heb niet genoeg gevonden (dus ik weet nog niet precies welke stoffen ik wil variŽren) en ik ben op zoek naar sites die ik kan gebruiken voor mijn PWS.
Ik vroeg me dus af of er betrouwbaardere sites bestaan met misschien wat meer informatie hierover.

Ten tweede vroeg ik mij af of het voor mij mogelijk is een laagje om de tablet heen te maken dat tegen de zuurgraad van de maag bestand is en welke stoffen daar precies in zitten. Dit heb ik nog niet kunnen vinden.

Ten derde moet ik de juiste hoeveelheden van die stoffen weten. Misschien zijn er ook sites waar ik dat zou kunnen vinden of moet ik hiervoor bijvoorbeeld naar de apotheek?

Als laatste wilde ik ook kijken naar de manier van inname (kauwen, opzuigen, bruistablet, doorslikken met water/ander drinken (melk), voor of na het eten). Voor een klein deel heb ik hier informatie over kunnen vinden in het boek 'Geneesmiddeleninformatie', maar hier heb ik dus ook nog niet genoeg informatie over.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen aan deze informatie te komen.

Alvast bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

zheddie

zheddie

• >100 berichten
  • 150 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 november 2011 - 14:20

Hier kom je waarschijnlijk al wat verder:
http://pubchem.ncbi....2244&loc=ec_rcs

Er staan ook extra literatuurtips op die site.

No11

No11

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 november 2011 - 21:50

Bedankt! Heb de site net bekeken en denk dat het me inderdaad weer wat verder helpt. Iemand anders nog handige sites/tips?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures