Aceton zuiveren d.m.v destillatie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4

Aceton zuiveren d.m.v destillatie

Ik heb hier een flesje aceton staan van de bouwmarkt waarvan ik vermoed dat hij niet heel erg zuiver is.

Mij is ooit verteld dat industriële aceton zware metalen bevat zoals lood ionen.

Is het mogelijk om dit te destilleren en zo te zuiveren of worden er net zo goed ionen meegenomen in de waterdamp

Gebruikersavatar
Berichten: 227

Re: Aceton zuiveren d.m.v destillatie

Aceton is volgens mij normaal redelijk zuiver. Ik verwacht er tenminste geen zware metalen in. Als je naar het productieproces kijkt lijkt het me dan er hooguit wat andere organische rommel zal bevatten. (paar ppm benzeen ofzo)

Destilleren zou natuurlijk altijd kunnen, zie niet helemaal in waar je waterdamp vandaan zou moeten komen?. Maar in principe kan je de acetone natuurlijk eruit destilleren. Dan zullen hoog kokende deeltjes achter blijven.

Berichten: 4

Re: Aceton zuiveren d.m.v destillatie

Foutje, waterdamp is natuurlijk aceton damp.

Maar dan weet ik genoeg, dan gebruik ik gewoon de goedkope literflessen aceton in plaats van die dure potjes van 100 ml bij de drogisterij.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Aceton zuiveren d.m.v destillatie

Amvitamientje = Amfetamine ? Afbeelding

Berichten: 4

Re: Aceton zuiveren d.m.v destillatie

Geen leuke naam? :D

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Aceton zuiveren d.m.v destillatie

Ligt eraan, als een ijverige KLPD'er je naam leest en 1+1 = 2 kan optellen dan kan je wel eens voor vervelende verrassingen komen te staan.

Berichten: 4

Re: Aceton zuiveren d.m.v destillatie

Wat moet er opgeteld worden dan?

Mijn naam word dan als verdacht aangemerkt en daarbij komt?

Mijn naam is puur ludiek :P

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Aceton zuiveren d.m.v destillatie

Mja je vraag icm aceton is gewoon een beetje verdacht, vandaar dat iedereen schoorvoetend doet ;)

Reageer