Respons verhogen?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 3

Respons verhogen?

Hoi allemaal,

Ik ben met een onderzoek bezig om 8 Fatty Aid Ethyl Esters (FAEE) in meconium (de eerste ontlasting van babies) te detecteren. Hiervoor moet ik een methode gaan opzetten. Daar heb ik eerst een academische standaardreeks voor gemaakt van 1 t/m 20µg/ml. Alle instellingen op de GC heb ik nu goed gekregen. Het valt mij alleen op dat de respons bij de 1 en 2µg/ml afwijkt van de andere waarden. Waar zou dit aan kunnen liggen en hoe kan ik deze respons verhogen? Ideeën zijn welkom!!!

Berichten: 677

Re: Respons verhogen?

Als de respons voor alle verbindingen afwijkt is de meest voor de hand liggende oorzaak een fout in de verdunning. Oplossingen met lage concentraties zijn minder makkelijk homogeen te krijgen dan het lijkt. Als die verdunning in een maatkolf gemaakt is: ZEER goed schudden (minstens 1 min), nakijken of het gebruikte glaswerk zuiver en vetvrij is.

Als de verdunning gemaakt is in een chromatografievial: micropipet ijken (of: wat wij hier meestal doen: gewoon afwegen wat er gepipetteerd wordt) en ook weer goed schudden (20 sec op de vortex).

Reageer