Springen naar inhoud

afwassen van Polystyreen/ wegwerpbekers

• Log in om te kunnen reageren

MarnixL

MarnixL

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 februari 2012 - 19:25

Goede avond,

Ik heb hopelijk een simpele vraag, maar kunnen de plastic wegwerpbekers (de witte koffie automaten bekertjes - Polystyreen) worden afgewassen in de vaatwasser? Of smelt/ vervormt het plastic dan te veel? Even los van de vraag 'waarom' ik wegwerp bekertjes wil afwassen...

Als ik dit op een lage temperatuur doe, bijv op 40 of op 70 graden Celcius. Zou het dan wel lukken? Ik kan het natuurlijk gewoon proberen, maar ik ben bang voor de weekmakers in het plastic. Komen deze dan meer vrij? Gaat het plastic dan lekken, waardoor het ongezond wordt om de bekertjes nog te gebruiken? En is deze plastic wel goed schoon te krijgen, of blijven er altijd bacterieen achter?

Ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vragen,

Alvast bedankt,

Marnix Lucas

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 27 februari 2012 - 19:45

Ik denk dat het voor het plastic net iets te warm is, maar je zou het wel kunnen proberen om er zeker van te zijn. Sowieso zou ik eerder 40 dan 70 graden kiezen, want ik ben er vrij zeker van dat de bekertjes bij 70 graden vervormen!

Voor de weekmakers en andere zaken hoef je je geen zorgen te maken; bacteriŽn ook niet, want als er op je bekertjes bacteriŽn achterblijven geldt dat ook voor je gewone serviesgoed toch!
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Echtepino

Echtepino

• >250 berichten
  • 794 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 februari 2012 - 09:24

Violgens mij zitten er geen weekmakers in PS koffiebekertjes.

Labstuff

Labstuff

• >250 berichten
  • 496 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 februari 2012 - 10:57

Waarom heten ze wegwerpbekertjes denk je ?

Door het 'geweld' in de afwasmachine zullen ze mogelijk ook scheuren
Als je ze echt wil wassen, dan maar met de hand

Veranderd door Labstuff, 28 februari 2012 - 10:59

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures