is dit nu later?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

is dit nu later?

wat zijn jullie later toekomstvisies? wat willen jullie later worden of doen.

en als je al werk hebt: wou je dit eigenlijk doen als je klein was? en hoe zie jij je toekomst verder?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!

Berichten: 656

Re: is dit nu later?

Ik wilde astronaut worden.

Wil ik nog steeds graag, maar dat is een beetje erg onrealistisch.

Ik wilde wel iets met ICT doen, maar dat verdween al snel. Ondanks ik er wel 4 jaar studie op heb zitten (één diploma, studie erna ben ik na een jaar mee gestopt)

Maar al snel wilde ik het leger in. F16 piloot leek me tof, maar ondanks dat die kans -tig duizend keer groter is dan astronaut worden, is die kans erg klein. Dus wilde ik me gaan richten op de KMA, en wilde een ICT studie als opstapje gebruiken.

Nu wil ik doceren (geschiedenis) en wat wat wetenschappelijk en educatief werk publiceren. Als ik de kans zie wil ik dan ook een proefschrift schrijven. Op termijn wil ik dan doceren aan een hbo of universiteit en wie weet schop ik het nog wel tot hoogleraar. :roll:

Wie weet zien jullie me nog wel eens in zo'n discorvery programma of in buitenhof waar ze een beroemd historicus aan het woord laten. :P
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: is dit nu later?

Ik wilde de Nobelprijs gaan winnen. Nu dat onhaalbaar is gebleken is mijn droomcarrière die van een succesvol (wildlife-)fotograaf.

Heerlijk hoor, dromen.. :roll: :wink:
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: is dit nu later?

Ikzelf wilde ook altijd grootse dingen doen later, maar nu begin ik langzaam te beseffen dat die dingen onhaalbaar zijn. omdat ik daar gewoon de capaciteiten niet voor bezit.

maar nu ik geen wereldheerser en zo meer kan worden heb ik geen flauw idee van wat ik later wil worden.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: is dit nu later?

Vanaf vroege leeftijd wou ik dinosaurussen opgraven. Het zin die ik daarvoor kende was 'Ik word later Archeoloog.' Hoor dat een kind van 6 jaar eens zeggen in zijn eerste leerjaar.

Nu ben ik tot het besef gekomen dat je voor bijna alles moet studeren en nu weet ik ook niet meer wat ik later wil worden.
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: is dit nu later?

Toen ik "klein" was wou ik kapitein worden op de grote vaart, en zo veel van de wereld zien. Tijdens VWO stond zeevaartschool hoog op de verlanglijst. Mocht niet van mijn vader, hij kende teveel spijtoptanten.

Via een vakantie-en weekendbaantje werd intussen de belangstelling voor tuinbouw gewekt. Dan maar HTS tuinbouw. Ik had nog maar koud een half jaar dat diploma op zak, en reisde al door Indonesië. Sindsdien 2 x gewoond en gewerkt aldaar, en in Frankrijk en Portugal, en uitgebreide verblijven (advies en studie) in Sudan, Namibië, Californië en Costa Rica. Heel wat van de wereld gezien uiteindelijk. Een kennis van me is als marconist op de grote vaart techtgekomen. Oliepontje Rotterdam-Abu Dhabi vice versa, en slechts eenmaal in Abu-Dhabi van boord geweest.

Een balletje kan raar rollen.... :roll: hihi.....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 220

Re: is dit nu later?

Vroeger wou ik ook graag archeoloog worden. en heowel ik geschiedenis nog steeds leuk vind, denk ik op dit moment aan veel dingen die me leuk lijken. ik zou graag hotelmanager willen worden, pshygologe of misschien iets met filosofie...

een aardig dilemma dus, vooral nu ik al in januari mijn profiel moet kiezen voor volgend jaar...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: is dit nu later?

vooral nu ik al in januari mijn profiel moet kiezen voor volgend jaar
Hou je opties breed, met een NG profiel kun je vrijwel alle kanten nog op.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 656

Re: is dit nu later?

Vroeger wou ik ook graag archeoloog worden. en heowel ik geschiedenis nog steeds leuk vind, denk ik op dit moment aan veel dingen die me leuk lijken.
Moet je wel op gaan passen welke studie je wilt kiezen als je dat nog wilt.

Archeologie en geschiedenis zijn verschillende studies.

Hebben wel wat raakvlakken maar verschillen toch echt.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Gebruikersavatar
Berichten: 220

Re: is dit nu later?

vooral nu ik al in januari mijn profiel moet kiezen voor volgend jaar
Hou je opties breed, met een NG profiel kun je vrijwel alle kanten nog op.


Klopt, dat wordt bij mij op school ook gezegd, met natuur profielen heb je nog veel kansen. Maar nu is het stomme:

Als ik hier op het wetenschapsforum zit, vind ik het wel interressant om zulke dingen te onderzoeken enzo (Dingen als natuurkunde en scheikunde), maar bij school vind ik het niks aan en doe ik er ook niets voor.

Een test bij mij heeft uitgewezen dat ik het minst geschikt ben voor de natuurprofielen, en dat het voor C&M en E&M niet uitmaakt, zelfde score.

Dus ik kom er nog steeds niet veel verder mee...

Berichten: 119

Re: is dit nu later?

vroeger wilde ik altijd proffesor in het zwitsers worden...

wat het precies in houdt zou ik niet weten, maar als kind van 7 wilde ik het graag worden.

rond mijn 11e wilde ik president van malta worden, waar ik destijds op vakantie was geweest en het mij daar erg goed beviel.

daarna wilde ik astronoom worden...

maar toen ik er achter kwam dat dit toch allemaal niet zo simpel was je niet zomaar president kon worden en astronoom een vrij zware universitaire studie was en ik toch op de HAVO zit :wink:

dus de laatste tijd ben ik me toch meer gaan richten op de meer haalbare banen..in eerste instantie leraar basisonderwijs maar dat leek me toch niks.

daarna gymleraar op het voortgezet, maar dat lijkt me snel te gaan vervelen...

maar aangezien ik toch iets met sport en mensen wil doen kwam mijn moeder met het idee is fysiotherapie niks voor jou...nou ja in eerste instantie leek me dat wel leuk en toen ik op een meeloopdag was geweest was ik ook helemaal enthoussiast dus volgend jaar wordt mijn studie HBO fysiotherapie

Reageer