Springen naar inhoud

Water met olie mengen

• Log in om te kunnen reageren

renzorenzo55

renzorenzo55

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 maart 2012 - 10:30

Hoi allemaal,

ik heb binnenkort een presentatie en ik vroeg me af of een van jullie wist hoeveel water en olie je nodig hebt voor een mooi scheidingseffect.

groetjes,
Renzo

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Terahell

Terahell

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 maart 2012 - 10:48

Je krijgt met kleine hoeveelheden ook een duidelijke scheiding. Het belangrijkste in dit geval is dat diegene waar je een presentatie voor moet houden het gemakkelijk kunnen waarnemen.

Hoe groot is de groep en voor welke leeftijdsgroep is het? Als het voor een paar man is kan je het makkelijk in een bekerglaasje van 100 ml doen. Je kan het ook rond kunnen laten gaan of de groep even bij je laten komen om het te bekijken... Ligt er net aan wat je wilt..
Experiments never fail

liamgek

liamgek

• >250 berichten
  • 328 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 april 2012 - 22:41

Hoi allemaal,

ik heb binnenkort een presentatie en ik vroeg me af of een van jullie wist hoeveel water en olie je nodig hebt voor een mooi scheidingseffect.

groetjes,
Renzo

Gewoon een grote bak met water en een klein beetje olie.
Of als het voor een groot publiek is, moet je een bak nemen en veel olie zodat het publiek ziet dat olie bovenop gaat staan en water onderop.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 april 2012 - 20:56

De omstandigheden zijn inderdaad belangrijk, maar hele bakken zijn onzin.

Neem in principe gewoon een reageerbuis met 1-2 ml water en 1-2 ml olie. Je kunt aan een van de twee een kleurstof toevoegen, dan zie je het verschil beter.

perdarx

perdarx

• >25 berichten
  • 81 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 april 2012 - 08:56

mijn scheikunde docent deed het in een bekerglas van 100 ml hij deed 25 ml olie en 75 ml water (echt water dus gedestilleerd en niet verontreinigd). Het werkte prima. ik hoop dat je hier iets aan hebt
What's real? What's not? How can I know? Should I know?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures