App.config

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

App.config

Hallo,

Ik ben bezig met een applicatie in VB.NET waarbij ik mailsettings moest aanpassen in het app.config bestand. Zolang in met Windows Forms werk, vind ik netjes in Visual Studio het bestandje staan in de solution explorer.

Als ik echter het programma probeer om te zetten in een WPF (lijkt me nuttiger om een 'modern' programma te maken), dan zie ik nergens meer app.config staan.

Waar dien ik de extra settings in het xml-bestand dan aan te geven?

Alvast bedankt!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Re: App.config

Hallo,

Hoe heb je dit omgezet als ik vragen mag, misschien ligt het daar aan, aangezien het een tweede API is...

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: App.config

Omgezet is mogelijk het verkeerde woord dan ;)

Ik heb de code gewoon herbruikt maar de forms opnieuw getekend. De code die ik in mijn eerste windows form application in de xml in app.config had toegevoegd, zou ik nu dus ergens moeten toevoegen in een soortgelijk configuratiebestand, maar app.config wordt blijkbaar niet aangemaakt in een WPF-applicatie.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Re: App.config

Klopt, is het verkeerde woord... het kan inderdaad niet maar ik bedoel het opnieuw gebruiken... ;)

Vaag dat die niet wordt aangemaakt in een WPF, ik zou het echt niet weten sorry... denk niet dat het inderdaad wordt aangemaakt, misschien vervangen door iets anders...

Dan maar niks overnieuw gebruiken en alles nieuw maken... misschien google, maar denk dat je daar al hebt gekeken haha!

MvG,

Boy

PS: Weet er niet zoveel van af btw...

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: App.config

Geen probleem. Het probleem zou ook opgelost zijn als ik erin slaag om app.config at runtime te kunnen aanpassen.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: App.config

In C#/.NET wordt er naast de applicatienaam.exe ook een applicatienaam.exe.config aangemaakt. In deze laatste zit de configuratie van app.config. Misschien dat dit ook in VB.NET zo is?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: App.config

Net gecontroleerd. Dat is inderdaad het geval! Bedankt voor je antwoord.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Reageer