mts plus

Moderator: Rhiannon

mts plus

Ik ben een leerling van mts plus . ik volg mtsplus niveau 4 bol elektrotechniek.

Ik ben zwaaaaar teleurgesteld over deze opleiding de hele schooljaar heb ik bijna niks geleerd, we krijgen van die stomme prestatie die we elke middag moet maken, alle prestatties die ik dit jaar heb gedaan heb niks mee te maken met elektrotechniek. ik denk waarom deze stomme prestaties maken waarom niet gewoon praktijk lessen geven. De vrienden die bij mij in de klas zitten halen slechte cijfer voor de vakken van elektrotechniek, informatietechniek, energietechniek, wiskunde en natuurkunde. ook hebben mijn vrienden er weinig kennis over praktijk lessen, sommig kerels weten niet eens hoe ze de lampen in paralel moet schaken en hoe wat de wet van OHM is. deze opleiding mts plus is onwijs slecht. LAAT DEZE OPLEIDING A.U.B NIET NOG EEN GROTE MISLUKTE OPLEIDING ZIJN zoals het VMBO. IK HOOP DAT DE MENSEN DIE DIT BERICHT VAN MIJ GELEZEN heb HET HARD GAAT AANPAKKEN BIJ DE ONDER WIJS MISISTERIE. ZE MOETEN EENS KEER HUN MOND HOUDEN VIND IK. ZE VERZINNEN maar wat. MENSEN AUB HELP ONS !!!!!!! We worden alleen maar dommme inplaats van slimme worden. EN ook nog wat de stam groep leider of coach hoe je mag noemen doen hun werk niet goed. ze geven ons een prestatie waarbij ze zelf niet snappen wat de prestatie inhoud. En ook nog wat over de competentielijst, dit is echt een flauwekul. Wat kan je nou hiermee bereiken denk ik zelf en nog veel anderen mtsplus leerlingen niet alleen van mijn opleinging maar ook onder bijv : bouw, werktuigbouw, economie.

IK Hoop dat er meer van deze berichten komen over deze opleiding(MTS PLUS). IK hoop zeg ik nog maar een keer dat als er mensen die dit bericht gelezen heb hard zullen aanpakken.

AFSCHAFFEN MET MTSPLUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HET is maar geen grote rotzooi. We leren NIKS!

VOOR verbetringen van mts plus,

WEG MET DIE PRESTATIE meer PRAKTIJKLESSEN DAAR LEREN WE MEER van EN WEG MET DIE COMPETENTIElijs GEWOON CIJFER GEVEN ELEKE PROEFWERK DIE WE GEHAALD HEB. DE LERAREN MOETEN DE LEERLINGEN BETER GELEIDEN.

JONGES EN MEISJES VAN HET MTSPLUS over de hele land. DOE ER EVEN WAT AAN ANDERS ZIJN WE ALLEMAAL DE ***!! DENK MAAR EENS WE ZIJN MAAR EEN STELLETJE OFFERBOKKEN PROEFKONIJNEN VAN DE REGERING. WIJ ZIJN DEGENE DIE DE *** NIET HUN. WE HEBBEN ONZE DIPLOMA NODIG. DE KERELS DIE DEZE OPLEIDING)MTSPLUS' VERZONNEN HEB, HEBBEN HUN DIPLOMA AL.

KORTOM DENK ER FF OM DIT IS JE TOEKOMST WE GAAN GEEN PROEFKONIJNEN VOOR DE REGERING SPELEN.

ANDERE MENSEN DIE NIET IN DEZE OPLEIDING ZIT MAAR DIT BERICHT TOCH GELZEZEN HEBBEN HELP ONS!!!AUB

IK hoop dat het beter word met mtsplus of het mtsplus moet afgeschaffen worden.

:?: ;) ;) :?: :shock: ;) :?:

Gebruikersavatar
Berichten: 89

Re: mts plus

Misschien wat meer lessen nederlands?

Je hebt gelijk, het Nederlandse onderwijs gaat erg achteruit.
"Er zit strontium in mijn holmium" zei de chemicus in zijn element.

Re: mts plus

Jongens, van mij mogen jullie om mijn nederlands lachen. we leren echt niks van mts plus. dus Nederlands ooooook NIET. We zijn niet lui. We willen dat het veel te doen is. Meer dan de helf van ons schooldag zitten we op school maar niks te doen. we krijgen geen opdrachten. Al onze vakken zijn slecht begeleid door leraren, ze kennen deze vreemde methode van les geven niet. DE lerararen zelf vind mtsplus maar een grote zooi.

dus ja hoop dat jullie begrijpen gasten.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: mts plus

Misschien moet je dan naarje leerkrachten stappen met de vraag om meer uitdagingen?

als je vindt dat je leerkrachten slecht lesgeven, dan kan je naar de directie stappen en deze kunnen eventueel bij gegronde klachten een inspectie zelf/laten doen.

Wij kunnen je in ieder geval niet helpen. Ik zeker niet, weet niet eens wat mtsplus inhoudt.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: mts plus

Je had ook (net zoals ik) na de mavo de havo moeten doen, heb je wel twee *** van Havo, maar daarna 10 keer meer keus in een vervolgstudie. Op MBO komen ook mensen die Lbo hebben gedaan, dus daar moet je niet al te veel van voorstellen. Mischien is dat ook het probleem, nu lbo en mavo samen zijn gegaan in vmbo, moet mbo ook samen gaan, en zit jij met lesstof voor oud mbo-ers.

Als je slim bent vraag je gewoon of je tentamens van een jaar later mag doen, en probeer de 4 jaar gewoon in 3 jaar te doen. Dat noemen ze zelfdiscipline, mischien willen ze je dat wel aanbrengen. Je moet niet les krijgen, maar les nemen. Zit een groot verschil in.

Berichten: 39

Re: mts plus

Op niveau 4 komen niet de leerlingen die het vroegere lbo zouden hebben gedaan. Als ik me niet vergis heb je voor niveau 4 de theoretische leerweg nodig. Dit komt neer op het vroegere mavo met alle vakken op D niveau. Je zou van die MTS opleiding dus wel wat mogen verwachten...

Re: mts plus

Beste MTS-plusser,

Op welke school volg jij MTS-plus electrotechniek???

Ik ben dagelijks bezig met MTS-plus , verbeteren , invoeren etc. en wil wel graag weten over welke opleiding jij zo ontevreden bent, dan kunnen we er misschien iets aan doen.

Ik hoop wel dat je volhoudt!!

Succes

Re: mts plus

Nou kijk,

ik zit op het horizon college alkmaar, Ik heb elektrotechniek gekozen maar het enige wat ik kreeg dit hele school jaar (2003-2004) is alleen maar een paar stomme admistratie en bouwkunde-werk die elke stomme boerenlul ook kan doen ( sorry voor groffe taalgebruik, Ik ben echt niet tevreden met mts+)Als ik voor administratiewerk of bouwkunde werk leuk vind dan heb ik me op een andere school ingeschreven toch?, maar ik vind elektrotechniek leuk dus heb ik me op deze school ingeschreven. Ik haal goeie cijfers voor al mijn vakken, maar wat me boos maakt is dat mijn cijfers niet meetellen met mijn rapport. Nu gaat mts+ alleen over die zogenaamde ((competentielijst)), je moet zoveel mogelijk competentie scoren. Om te slagen voor dit mts+ opleiding. Hoe kan je nou een leerling beoordelen zonder een cijfer te geven voor de vakken die hij of zij volgt??? DAT KAN TOCH NIet. WE hebben geen EXAMEN EN TETAMEN MEER. HEt klink wel leuk <MAAR ALS je nou ff goed over nadenkt deze dingen laten echhttttt zien hoe goed je van een bepaalde stof snapt. Deze opleiding vind ik maar niks deze mts plus maakt mensen dommer in plaats van slimmer worden, aan het eind van deze jaar gaan meer dan de 2/3 (2 DERDE) van mijn klas stoppen met deze opleiding omdat ze allemaal een BIZAR Opleiding vind. Opleiding waarbij de meeste kerels uit mijn klas denken dat je later echt niets mee kan beginnen. deze soorten opleiding maakt he onderwijs alleen maar slechter. Ik vraag me af waarom geen gewoon het oude GOEIe MTS.

DE leraren die les geven voor deze nieuwe mtsplus vinden mtsplus echt niks, Leraren geven slecht les is omdat ze de nieuwe methode (MTSPLUS DUS)van les geven niet snappen. DUS JA ALS DE LERAREN NIET EENS SNAPPEN WAT HET INHOUD HOE KUNNEN WIJ ALS LEERLINGEN SNAPPEN DAN. WIJ LEREN HET VAN HUN!!!!!

OPlossing:

1- afschaffen mtsplus.

2-afschaffen met die achtelijke prestatie,(MEER ELEKTRO praktijk) afschaffen met competentie scoren. cijfers van al je vakken moeten mee tellen.Meer dingen doen die bij elektrotechniek past.

3- het oude goeie mts moet terug!!

DEZE MTSplus is maakt mensen alleen maar dommer vind ik als mening, NIET ALLEEN IK VIND DAT MAAR OOK ANDERE JONGENS UIT MIJN KLAS.

WAAROM AFSCHAFFEN VAN MTSPLUS elektrotechniek:

1-Stomme dingen doen die NIETS met de elektrotechniek te maken hebt.

2-We doen dingen een kleuter ook kan doen. ( EN WIJ ZIJN VAN NIV 4, JONGENS DIE VMBO theore had gevolgt) HET IS DUS EEN SCHANDE!!

3-JE wordt beoordeelt op je eeeeeeeen hele rare manier of je OVER GAAT.( rare achtelijk competenties moet afgeschaftworden daarmee kan je echt geen enkele leerling beoordelen.

4-WE hebben te weinig praktijk en theorie lessen over elektrotechniek.

IK wil elektrotechnicus worden, geen bouwkunde man of administratiegedoe... Toch moeten we elke middag stomme kisten timmeren. DIT is zeg maar een voorbeeld. ER ZIJN NATUURLIJK NOG MEER DOELLOZE dingen die we doen op school door deze stomme mtsplus.

DUS mensen ik hoop dat jullie snappen.

:shock: :?: :oops: :?: :?: ;) MTSPLUS SUCKSSSS!!!!!!!!!

Berichten: 717

Re: mts plus

Een iets minder agressieve schrijfstijl wordt gewaardeerd denk ik. Je bent het er duidelijk niet mee eens, maar dat kan ook in andere woorden.

Ik ben het met je eens dat op veel scholen de lesmethoden, docenten en de stof zeer bedroevend is. Ook ik heb behoorlijk wat frustratie overgehouden aan mijn opleidingen. Het is werkelijk ongelooflijk hoe er gedoceert wordt. Uiteindelijk heb ik me maar gefocusd op het papiertje aan het eind. Daar hecht ik zelf bijzonder weinig waarde aan, maar werkgevers vinden dat papiertje wel belangrijk. Niet dat het ook maar iets voorstelt. Mijn werkgevers moesten eens weten!

Dus tip van flip: tanden op elkaar en er doorheen. Je moet maar zo denken, als de (techniek) docenten werkelijk goed waren, waren ze geen leraar geworden! :wink: Slikken en weer doorgaan. Andere scholen zijn net zo ellendig. Niet elke docent is een ramp, focus daar op.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: mts plus

Ik denk dat, als je er echt iets aan wilt doen, dat beter via andere wegen kunt proberen. Je zou kunnen bedenken wie er iets aan kan doen, daar brieven naar schrijven, e-mails schrijven, noem maar op.

Re: mts plus

Ja dat klopt MTS plus is niet echt een goed concept (PGO concept)

De persoon die dit ij ons heeft ingevoerd is ontslagen (hahahaha). de scholen willen er echter niet mee stoppen, dit omdat er een leuke subsidie aan hangt dus zeuren heeft geen zin (al doen we dat wel)

en ja de presentatie hebben weinig inhoud jegens de richting die wij gekozen hebben.

Re: mts plus

ohhhh julliee hebben zeker gelijk het is een grote dure oplichterij niet er op gaan je leert geen flikker en doet geen hond je presentaties doen als zoals een hijskraan maken van spagetti en lasagna en bijvoorbeeld een brug maken van kartonnen dozen nou nou wat leuk en leerzaam! :shock: het is gewoon een beeje een trieste opleiding, ik ga er dit jaar ook gauw af !

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: mts plus

i.n.t.e.r.p.u.n.c.t.i.e. :shock: :?:

Dat komt de leesbaarheid van de berichten ten goede! Interpunctie is jouw vriend! ;)
Appareo decet nihil munditia?

Re: mts plus

Ik ben een 2de jaars MTS-Plus leerling.

Ik sta voor alles vrij goed, in hoop gewoon over ruim 2 jaar me diploma mee te krijgen. Om vervolgens in te stromen op het HBO.

Sommige dingen kloppen niet nee, bij mij in Hilversum ook niet.

Je kan je misschien zelf ook wel eens wat meer openstellen. Het is heel veel zelfstudie dat klopt. De tijd dat je niks aan het doen bent is er echt altijd wel wat om te doen.

Overal kloppen dingen niet. Niet alleen MTS-Plus is zo..

Groet.

Re: mts plus

MTS+ komt ook onder andere namen voor op verschillende ROC's. Je hebt helemaal gelijk met je kritiek.

Reageer