Springen naar inhoud

Zonnepanelen

• Log in om te kunnen reageren

PVmath

PVmath

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 april 2012 - 20:43

Ik stel me voor ik ben PVmath, een leerling uit het 6de jaar Latijn-wiskunde. Zoals dit hoort in een laatste jaar, maak ik een eindwerk voor het vak Wiskunde. Toch leunt mijn onderwerp sterk aan fysica. Het onderwerp van mijn eindwerk is zoals u waarschijnlijk al heeft kunnen opmerken zonnepanelen.
Het zou uiteindelijk de bedoeling zijn dat ik een programma of een model schrijf, die je de opbrengst van je zonnepanelen geeft.
Ik ben redelijk goed bezig met mijn eindwerk, maar ik ben tegen een probleem aangebotst waarvoor ik maar geen oplossing vind. Ik stelde mijn vraag al in de rubriek huiswerk en practica, maar ze hebben me terug naar hier doorverwezen.
Ik probeer de Turbidity Linke factor te berekenen. Hier bestaat een formule voor. Het probleem is dat nu 1 van die parameters onberekenbaar blijkt te zijn, namelijk: (δcda (AM)

TL (AM)=(δcda (AM))/(δRcda (AM) )

δRcda stelt het aantal Rayleigh atmosferen voor , terwijl δcda de relatieve optische dikte van de atmosfeer is, waarin absorptie van aërosol en van gassen anders dan O3 ,in de stratosfeer zijn opgenomen. (zie METEONORM sectie 6.5.1)

Op een Duitse site vond ik wel het volgende (http://oops.uni-olde...7/pdf/kap02.pdf):

δcda(m)=δRcda (m)+δA (m)+δW (m)
Dankuwel.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 april 2012 - 21:45

Deze topic is naar aanleiding van deze topic in het huiswerkforum:
http://www.wetenscha...page__p__715174

Veranderd door physicalattraction, 05 april 2012 - 18:07

If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

physicalattraction

physicalattraction

• >1k berichten
  • 3101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 april 2012 - 14:51

Is er iemand die hier een handje toe kan steken?

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 april 2012 - 14:38

Kun je dit openen?

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 april 2012 - 09:37

Het probleem is dat je die Turbidity Linke Factor verschillende formule's kent.
Uit referentie hierboven:

TL(m) = Linke turbidity factor; TLG(m), TLK(m), TLL(m) and TLA(m) refer to the algorithms of Grenier et al. (1994), of Kasten (1980), of Louche et al. (1986) and to the adjusted algorithm of Louche et al.,
respectively.

Dus het hangt af waar je je op baseert.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures