Koeling van een aluminium reservoir.

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 2

Koeling van een aluminium reservoir.

Hallo,

ik ben bezig met het ontwerp van een bedrukkingsunit en hierbij zit ik met een probleem m.b.t. het koelen van het reservoir. Zie de afbeelding voor wat meer duidelijkheid.

Een aluminium reservoir (lichtgrijs) met daarin de inkt (rood) zit tegen een wals aan gedrukt (donkergrijs). De omgevingstemperatuur is 35 graden C. De ideale temperatuur van de inkt ligt rond de 20 graden C. Wrijvingswarmte tussen het reservoir en de wals wordt voor het gemak even buiten beschouwing gelaten.

Mijn voornemen is het aluminium reservoir te koelen d.m.v. geboorde gaten waardoor water stroomt (blauw).

Nu wil ik graag weten wat voor massastroom water met welke temperatuur door deze leiding moet stromen om het aluminium reservoir, en dus de inkt rond die temperatuur van 20 graden te houden.

Het zou fijn zijn als iemand me de benodigde formules met wat uitleg kan geven. Alvast bedankt voor de reacties!
Bijlagen
Reservoir.jpg
Reservoir.jpg (21.61 KiB) 234 keer bekeken

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: Koeling van een aluminium reservoir.

De temperatuur van de inkt zal vooral bepaald worden door de temperatuur van de wals.

Koelen van de wals ligt meer voor de hand dan koeling helemaal onderaan het reservoir.
Hydrogen economy is a Hype.

Reageer